مجمع عمومی جامعه فاطمیون برگزار شد

مجمع عمومی جامعه فاطمیون دوشنبه گذشته با حضور اعضای این تشکل، جمعی از فعالان سیاسی   و سخنرانی  عضو مجمع تشخیص مصلحت ودبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در تهران برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای مرکزی و بازرسین این تشکل انتخاب شدند. در اولین جلسه شورای مرکزی هم دبیرکل جدید جامعه تعیین شد.

0

مجمع عمومی جامعه فاطمیون دوشنبه گذشته با حضور اعضای این تشکل از سراسر کشور و جمعی از فعالان سیاسی از جمله تنی چند از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری برگزار شد.

مراسم مجمع عمومی جامعه فاطمیون با تلاوت قرآن  و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس دبیرکل جامعه به ایراد سخنرانی پرداخت.

اهمیت حضور زنان در فعالیت های سیاسی

طاهره رحیمی دبیرکل جامعه فاطمیون  با بیان این که در قرآن کریم دو زن خوب (آسیه همسر فرعون و مریم مادر عیسی علیه السلام) و دو زن بد(همسران دو پیامبر الهی نوح و لوط) نمونه ها و مثال هایی هستند برای همه انسانهای خوب و بد، بر نقش موثر و پررنگ زنان در ادیان توحیدی تاکید کرد و بر این اساس حضور زنان در فعالیت های سیاسی را از نگاه قرآن و اسلام یک امر واجب دانست.

وی به مواردی از فعالیت های جامعه فاطمیون در کنار دیگر تشکل های زنان اصول گرا که در بهبود وضعیت زنان ایرانی نقش مهمی داشته است،  اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که با تقویت این تشکل و همراهی و مساعدت موثرتر اعضا بتوان بر کم و کیف حضور و مشارکت زنان مومن و انقلابی در صحنه های اجتماعی و سیاسی افزود.

پیاده نشدن مکتب فکری امام و رهبری در باب زنان

سخنران دیگر مراسم دکتر عاطفه خادمی دکترای سیاستگذاری فرهنگی بود که در سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه مهم زنان در مکتب فکری امام راحل و مقام معظم رهبری از پیاده نشدن این مکتب در  جامعه کنونی اظهار نگرانی کرد و خواستار فعالیت های بیشتر و مثمرتر از سوی تشکل های اصول گرا و انقلابی زنان همچون جامعه فاطمیون برای جبران این خلا مخصوصا در میان نسل های دوم و سوم و چهارم انقلاب شد.

پاسخی به یک سوال مهم در چهل سالگی انقلاب

مهندس محمدجواد باهنرعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در بخش بعدی مراسم سخنرانی کرد.

وی در سخنان خود ضمن بدیهی دانستن نقش تعیین کننده زنان در امور سیاسی خطیر از صدر اسلام تا دوران جدید از جمله در عصر مشروطه،  در جریان  انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تا امروز به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر حدود 75 درصد جمعیت کشور ما را کسانی تشکیل می دهند که  بعد از انقلاب متولد شده اند و 60 درصد این جمعیت  جنگ و امام را هم ندیده اند.

وی افزود: ما در آستانه چهل سالگی انقلاب باید بتوانیم به این سوال مهم این جمعیت بزرگ جوابی صحیح و قانع کننده بدهیم که انقلاب برای جامعه ما چه کرده است و اگر انقلاب نمی شد ما چه چیزی را  از دست می دادیم. من با آمار و رقم و بر اساس مستندات می گویم که جامعه ایران بعد از انقلاب توانست در بسیاری از میدان های علمی از جمله علوم جدیدی چون نانوتکنولوژی، انرژی هسته ای، هوافضا و … به مرتبه هایی بسیار بالاتر از خیلی از کشورهای منطقه و بلکه قاره آسیا برسد و این دستاورد کمی نیست. میزان رشد تحصیلی و آموزشی جمعیت کشور ما بسیار محسوس و معلوم است؛ اگر چه برای این جمعیت کار و شغل مناسب ممکن است نداشته باشیم و این یک نقطه ضعف ماست و قبولش داریم.

اعضای شورای مرکزی جامعه فاطمیون انتخاب شدند

در ادامه جلسه مجمع عمومی جامعه فاطمیون، با حضور نمایندگانی ازوزارت کشور هیات رئیسه انتخاب شد و به دنبال آن کاندیداهای شورای مرکزی و هیات بازرسین  خود را معرفی کردند و رای گیری بعمل آمد.

اسامی منتخبین شورای مرکزی جدید جامعه فاطمیون به این ترتیب است:

طاهره رحیمی

توران ولی مراد

زیبا رحیمی

مهدیه شادمانی

سمیه شکراللهی

حسنی حلم

عصمت ناظری

طیبه میرزااسکندری

مهناز عسگری

فرح قاسمی

افراد علی البدل شورای مرکزی که انتخاب شدند عبارت بودند از :

بازرسان منتخب عبارتند از :

سرکی

خدیجه فتحی

ناظم

بازرسان منتخب علی البدل هم به این ترتیب بودند:

مریم سادات شریف

فهیمه معین

بازرسین منتخب هم عبارتند از :

دبیرکل جدید

به دنبال برپایی مجمع عمومی جامعه فاطمیون اولین شورای مرکزی دوره جدید تشکیل جلسه داد و طاهره رحیمی  بعنوان دبیر کل، طیبه میرزااسکندری  قائم مقام، توران ولی مراد دبیر کمیته تحقیقات  و خدیجه فتحی بعنوان مسئول روابط عمومی جامعه برگزیده شدند.

/انتهای متن/

درج نظر