این سریال تکراری نیست؟!

واقعا باید از عوامل محترم صدا وسیما و مدیران حواس جمع رسانه ملی تقدیر و تشکر کرد که این روزها با سریال های متنوع با موضوع های بکر و تازه حسابی بینندگان را غافلگیر می کنند و کلی موجب انبساط خاطر مردم را فراهم می آورند! ضمنا دست نویسندگانی درد نکند که با یک فیلمنامه که حتی نام هایش هم مشابه است، چندین فیلم و سریال ساخته اند و می سازند و خواهند ساخت برای مخاطبان ایرانی!

0

این اواخر بینندگان شبکه دو سیما توفیق تماشای سریال ” پدر” را  به نویسندگی حامد عنقا پیدا کرده اند .

 اولین چیزی که بیننده این سریال از همان اولین قسمت ها احساس کرد، شباهت بی حد این سریال به سریالی است که مدتی قبل از تلویزیون پخش شد و این یعنی   توهین آشکار به شعور مخاطب. چون مخاطب  دقیقا احساس می کند با  کپی” سریال تنهایی لیلا” روبروست که مدتی قبل  از شبکه سه سیما پخش شده است.  جالب این است  که نویسنده آن مجموعه هم جناب حامد عنقا بوده است و جالب تر این که نویسنده محترم حتی نام قهرمان های اصلی دو سریال  را هم مشابه هم انتخاب کرده است. ظاهرا ایشان به نام “لیلا” مخصوصا خیلی علاقمندند!

 برای اثبات کپی بودن سریال “پدر” در یک نگاه شباهت آن را با سریال “تنهایی لیلا” در این جدول ببینید:

سریال تنهایی لیلا

سریال پدر

نقش اول: لیلا

دختری در خانواده مرفه و غیر مذهبی

نقش اول: لیلا

دختری در خانواده مرفه و غیر مذهبی

نقش دوم : محمد

پسری مذهبی و سر به زیر و البته فقیر

نقش دوم : حامد

پسری مذهبی و سر به زیر و البته ثروتمند

موضوع فیلم:

لیلا با تمام اختلافات در عقیده و مذهب عاشق محمد می شود

(خواستگاری دختری غیر مذهبی از پسری مذهبی)

 

موضوع فیلم:

لیلا با تمام اختلافات در عقیده و مذهب عاشق حامد می شود

(خواستگاری دختری غیر مذهبی از پسری مذهبی)

 

لحظه ی حساس فیلم:

محمد، پسری مذهبی برای آنکه با دیدن لیلا لحظه ای به گناه نیفتد انگشتان دستش را می سوزاند

لحظه ی حساس فیلم:

حامد، پسری مذهبی برای آنکه در دام لیلا نیفتد خود را از پنجره بیرون می اندازد

یکی از لحظه ها ی شیرین فیلم:

وصال لیلا و محمد

یکی از لحظه ها ی شیرین فیلم:

وصال لیلا و حامد

یکی از لحظه ها ی شیرین فیلم:

بارداری لیلا

یکی از لحظه ها ی شیرین فیلم:

بارداری لیلا

لحظه ی غم انگیز فیلم:

فوت محمد قبل از به دنیا آمدن فرزند

لحظه ی غم انگیز فیلم:

فوت حامد قبل از به دنیا آمدن فرزند

نکته جالب:

به دنیا آمدن فرزندی پسر که نام پدرش، محمد را برای او انتخاب می کنند

نکته جالب:

به دنیا آمدن فرزندی پسر که نام پدرش، حامد را برای او انتخاب می کنند

یکی از ناجیان لیلا:

زنی در همسایگی به نام شریفه

یکی از ناجیان لیلا:

مادر همسر به نام شریفه

 

یعنی آقای حامد عنقا حتی زحمت عوض کردن اسم ها را هم به خود نداده است! بنظر ایشان کافی است یک فیلمنامه را برداریم و فقط  بعضی صحنه ها را عوض کنیم تا بشود یک سریال جدید! بیننده هم که نه حافظه ای دارد و نه هوشی و نه … .

با این حساب از همین الان می شود  موضوع فیلمنامه سوم ایشان را پیش بینی کرد:

دختری به نام لیلا از خانواده ای مرفه و غیر مذهبی عاشق پسری مذهبی با وضع مالی متوسط (این همان تغییر مهم است نسبت به دو فیلم قبلی!) می شود که احیانا اسمش هم احمد است و برای اینکه پسر را  شیفته خود کند،  با لطایف الحیل  به او نزدیک می شود و پسر هم برای آنکه به گناه نیفتد خود را از ماشین بیرون می اندازد (این هم یک تغییر مهم دیگر!)و خلاصه این دو با هم ازدواج می کنند و لیلا باردار می شود و همسرش قبل از به دنیا آمدن فرزند ، فوت می کند؛ فرزندش هم حتما پسر است تا  اسمش شود احمد!

لیلاها هم که در همه سریال ها معمولا در زندگی اولیه خود راحت و بی دردسر و خوش زندگی می کرده اند و بمحض وصال به معشوق متدین شان کوهی از بدبختی و مصیبت بر سرشان آوار می شود، تا آنها باشند که دیگر سمت آدمهای با دین و ایمان نروند و خودشان را با دست خودشان به ورطه همه قسم بدبختی نیاندازند!

کلا دخترانی از این دست در این سریال ها همه کاری می کنند بی این که خیلی منطق و عقلانیتی بر مجموعه امور زندگی شان حاکم باشد! آن یکی قهرمان ها مثل پسرهای قصه همه همین طورند، معلوم نیست با کدام اصول و اساسی دست به انتخاب و اقدام و …. می زنند! مهم هم نیست که معلوم نباشد !

دست آقای حامد عنقا درد نکند با این همه عرقی که می ریزند برای نوشتن فیلمنامه های متنوع تا حدی که مخاطب را  ذوق مرگ می کند از این همه خلاقیت و بکر بودن و غیرقابل پیش بینی بودن داستان فیلم !

البته بیشتر از نویسنده باید از عوامل محترم صدا وسیما و مدیران سخت کوش و حواس جمع رسانه ملی تشکر کرد که اینقدر به فکر مخاطبند و با این همه برنامه و فیلم و سریال متنوع و جالب که برای تابستان مردم درنظر گرفته اند، حسابی غافلگیرشان  می کنند و مایه انبساط خاطر همگان می گردند!

/انتهای متن/

درج نظر