این خوراکی‌ها را در یخچال نگذارید

هوای داغ تابستانی ممکن است این فکر را پیش بیاورد که بهتر است همه مواد خوراکی را در یخچال نگهداری کنیم تا بهتر و سالم تر بماند. اما این فکر درست نیست. اتفاقا دمای یخچال برای خیلی از خوراکی ها مناسب نیست. کدام خوراکی ها؟

0

طعم، مزه و شکل ظاهری خوراکی ها خیلی مهم است و به همین دلیل هم  یخچال در مورد بعضی از خوراکی ها اصلا جای مناسبی برای  نگهداری و حفظ طعم و مزه و فرم خوب آنها نیست.


سیب ‌زمینی

نشاسته سیب زمینی در یخچال به قند تبدیل می شود و مزه اصلی آن از بین می رود. بهترین راه نگهداری درست سیب ‌زمینی گذاشتن آن در جای خنک (دمای حدود ۸ درجه‌ی سانتی‌گراد) و درون پاکت‌های کاغذیست. زیرزمین ها و جاهای تاریک می تواند جای مناسبی برای نگهداری سیب زمینی باشد تا جوانه نزند.  

 پیاز

هوای یخچال بخاطر رطوببی که دارد،  پیاز را نرم و کهنه می‌کند. پیاز را باید در بیرون یخچال در مکانی خشک و خنک نگه داری کرد. بهتراست  محل نگهداری آن از سیب زمینی هم جدا باشد تا بهتر بماند.

 سیر

نگهداری سیر در یخچال باعث جوانه ‌زدن آن می شود و می تواند سیر را  چروکیده و کهنه کند. جای مناسب نگهداری سیر محیط های خشک و خنک است.  


گوجه‌ فرنگی

گوجه فرنگی عطر و طعم‌ خود را در یخچال از دست می‌دهد. در واقع  سرمای یخچال مانع  رسیده شدن گوجه می شود، در حالی که می دانیم که گوجه رسیده طعم بهتری دارد. سرمای یخچال بافت گوجه  و مزه‌ی آن را هم عوض می‌کند. راه بهتر نگهداری گوجه‌ فرنگی آن است که آن را با کاسه یا سبد درکابینت بگذاریم.

 ریحان

ریحان سبزی خوش عطر و طعمی است که  در یخچال پلاسیده می‌شود و بوی تمام مواد غذاییِ موجود در یخچال را به خود می گیرد. برای نگهداری  ریحان بهتر است آن را  بیرون از یخچال مانند گل درون آب تازه بگذارید.

 
نان

نان تازه در یخچال خشک می‌شود، مگر این که خیلی زود مصرف شود. اما اگر نان با فاصله  زمانی زیادی قرار است مصرف شود، بهتر است در کابینت ( برای  زمان های کوتاه تر) و در فریزر (برای زمان های طولانی تر) قرار داده شود. البته نان در فریزر باید بصورت بسته بندی  نگه داری شود تا رطوبتش حفظ شود.

 روغن زیتون

روغن زیتون در یخچال حالت سخت و متراکم پیدا می کند. پس بهتر است بجای یخچال آن را  در جای خنک و تاریک  نگهداری کنید.

/انتهای متن/

 

درج نظر