خبر ویژه: همایش “دختران انقلاب” برگزار شد

در روز عفاف و حجاب همایش دختران انقلاب با حضور جمعی از خانواده‎های شهدا ، شماری از بانوان مسلمان غیرایرانی و جمع زیادی از دختران و زنان انقلابی و طرفدار حجاب و عفاف در حسینیه شهید همت تهران برگزار شد.
همایش دختران انقلاب عصر پنجشنبه با حضور خانواده های شهید احمدی‌روشن، شهید حججی، شهید هادی، شهید حدادیان و با حضور شماری از زنان خارجی مسلمان ساکن در ایران برگزار شد. خواهر و خواهرزاده مسیح علی نژاد هم میهمان ویژه این همایش بودند. سخنران این مراسم که توسط قرارگاه «آمرین به معروف صراط» در حسینیه شهید همت تهران برگزار شد، علی اکبر رائفی‌پور بود.

0

عفاف و حجاب فقط در پوشش خلاصه نمی شود

علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در این همایش با بیان اینکه عفاف و حیا فقط در پوشش خلاصه نمی شود، گفت: عفاف جهات مختلفی از جمله عفت در گفتار و رفتار را هم شامل می شود؛ اما گاه مشاهده می شود افرادی باحجاب هستند اما حرکات و سکانتشان باعث می شود نگاه جنسی به آنها صورت بگیرد.

رائفی پور اضافه کرد: زنان برای انتخاب نوع پوشش باید به این پرسش پاسخ دهند که می خواهند چگونه دیده شوند، آیا صرفا زن بودن و جنسیت را برای هویت خود انتخاب کرده اند در حالی که اسلام نمی خواهد به زن نگاه صرفا جنسی وجود داشته باشد.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی در بیان علل کم شدن میزان ازدواج در جامعه به روابط آزاد از نوع غربی اشاره کرد و گفت:

 در اسلام ازدواج باید به صورت علنی اعلام شود و در تشریع عموم احکام دینی نیز طرف زن گرفته شده است.


فعالیت اجتماعی زن

رائفی پور درمورد فعالیت اجتماعی زنان و اشتباه در مورد الگوسازی در این زمینه  گفت:

 اسلام زنان را از فعالیت اجتماعی منع نکرده است و حجاب را در واقع به ضرر مردان برای حفظ زن تشریع کرده است. ولی نشان دادن زنان موفق در داشتن تحصیلات بالاتر، راننده تریلی و مشاغل سخت، راه اشتباهی است که ما رفته ایم در حالی که کار و وظیفه اصلی زن آدم ساختن است.

 

جوانان امکان ازدواج ندارند

رائفی پور در مورد مشکل جوانان در موضوع ازدواج اظهار کرد:

 مسئولان ما متاسفانه کم کاری کرده اند و تسهیلات ازدواج آسان را برای جوانان فراهم نکرده اند.

 بسیاری از جوانان ما امکان ازدواج ندارند و جامعه، خانواده و مسئولان آنها را درک نمی کنند اما در عین حال در معرض موقعیت های تحریک آمیز جنسی در جامعه قرار می گیرند و به مشکلات روحی گرفتار می شوند.


ما وارثان حجاب و حیای حضرت زهراییم

 در بخش دیگری از همایش هم مینا مسیح علی خواهر مسیح علی نژاد در سخنانی اظهار داشت:

 اینجا ایران اسلامی است، کشوری که تنها پرچمدار حفظ حجاب فاطمی در جهان است و ما پیرو مکتبی هستیم که زن را اکثرالخیر نامیده است.ما پیرو دین و مذهبی هستیم که امام حاضرمان(عج) الگوی خود را حضرت زهرا(س) می داند.

 ما وارثان حجاب و حیای حضرت زهراییم و من به نمایندگی از خانواده کوچک و انقلابی علی نژاد می گویم که خط قرمز  ما حفظ آرمانهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله حراست از مقام ولایت اهل بیت(ع)، پاسداری از حریم ولایت فقیه، احیا و تداوم حیا و حجاب است.

علی نژاد اضافه کرد:

چنانچه هرکسی حتی جگرگوشه یمان، حتی پاره تنمان، قدم و قلمی بر خط قرمزهای مردم مسلمان ایران بگذارد، ما هم همانند شما مردم در برابرش ایستاده ایم و تا آخر می ایستیم.

کسی چه می داند معنای این خواهرانه ها را؟ چگونه کسانی در کنار ما فریاد دلسوزی سر می دهند و می گویند برقص تا برقصیم! مردم ما سالهاست رقص چمران گونه میانه میدان دارند! پس بتاز تا بتازیم!

وی خطاب به مقام معظم رهبری گفت:

عرض شرمندگی آقا، عرض خضوع آقا، ما آنچه باید انجام دهیم انجام می دهیم. ما هم جان ناقابلی داریم که در دست گرفته و در راه انقلاب فدا خواهیم کرد، برای ما دعا کن

/انتهای متن/

درج نظر