فیلم زندگی «مرضیه دباغ» ساخته می‌شود

پناه‌برخدا رضایی (تهیه‌کننده و کارگردان سینما) که پیش از این مستند پرتره مرضیه دباغ را با نام بانوی مبارز ساخته بود، قصد دارد به زودی ساخت مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی را براساس زندگی مرضیه دباغ آغاز کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایلنا، پناه بر خدا رضایی با اشاره به آخرین وضعیت مجموعه تلویزیونی و همچنین فیلم سینمایی‌اش گفت: نگارش فیلمنامه تمام شده است و منتظر فراهم شدن شرایط مالی برای ساخت سریال و فیلم هستیم.
وی ادامه داد: قرار است به زودی نسخه‌ای از فیلمنامه را جهت مشارکت به فارابی ارائه کنیم.
رضایی با اشاره به سرمایه‌گذاری این پروژه توسط حوزه هنری گفت: تهیه‌کنندگی این اثر برعهده من خواهد بود و بعد از مشخص شدن شرایط ساخت از بین گزینه‌های در دست بررسی، کارگردان را انتخاب می‌کنیم.
تهیه‌کننده گهواره‌ای برای مادر ادامه داد: این پروژه در قالب یک مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی طراحی شده است که مجموعه تلویزیونی برای پخش از صداوسیما با همکاری سیمای استان‌ها و مرکز صداوسیمای همدان ساخته می‌شود و یک نسخه سینمایی نیز برای اکران آماده خواهد شد.
وی ادامه داد: این مجموعه به زندگی مرضیه دباغ از کودکی تا پایان عمر می‌پردازد و به نوعی تاریخ از زمان جنگ جهانی دوم و حمله متفقین تا نامه‌ای که حضرت امام توسط ایشان برای گورباچف ارسال کرد در آن روایت می‌شود و در این روایت تمامی مقاطع مختلف زندگی ایشان همچون فرماندهی سپاه و شکنجه‌هایی که قبل از انقلاب توسط ساواک دیدند و مبارزاتی که انجام دادند، گفته خواهد شد.
رضایی با اشاره به اینکه سریال در ۲۶ قسمت ساخته خواهد شد، گفت: اگر شرایط مهیا شود تصور می‌کنم حدود دو ماه آینده وارد مرحله پیش‌تولید شویم.
رضایی که حدود ۱۰ سال پیش مستندی را با حضور مرضیه دباغ در لبنان و سوریه ساخته است، ادامه داد: خانواده ایشان از آن مستند بسیار راضی بودند و بعد از آن زنده‌یاد مرضیه دباغ طی یادداشتی رضایت شخصی خودش را برای ساخت فیلم و سریال توسط من اعلام کرد و خانواده ایشان نیز حق امتیاز ساخت سریال و فیلم سینمایی را به من دادند.
پناه بر خدا رضایی که برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمبرداری برای فیلم گهواره‌ای برای مادر شده است، گفت: من سالهاست که با وسواس و تعصب ویژه‌ای روی این پروژه کار می‌کنم و بعد از گهواره‌ای برای مادر اثر دیگری نساختم و صبر کردم تا بتوانم این اثر را تولید کنم و امیدوارم بتوانیم با حمایت سازمان‌ها و نهادهایی همچون حوزه هنری، بنیاد سینمایی فارابی و صداوسیما در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی این مجموعه را بسازیم.
وی ادامه داد: ما در تاریخ ایران تقریبا زنی مانند مرضیه دباغ نداریم که زندگی‌اش پر از فراز و فرود و جذابیت‌های دراماتیک باشد و به‌طور یقین سریالی که از روی زندگی وی ساخته شده است جذابیت‌های خوبی خواهد داشت و ناگفته‌های بسیاری را درباره انقلاب و تاریخ معاصر ایران خواهد گفت.
رضایی ادامه داد: دباغ همزمان زنی بود که هم مادر، هم چریک، هم مبارز و هم انقلابی بود. جمع شدن این ویژگی‌ها در یک زن باعث به وجود آمدن داستان‌هایی جذاب شده است که او را تبدیل به یک قهرمان کرد.

/انتهای متن/

درج نظر