با این 8 روش جوان بمانید

غذاها در جوان ماندن شما مخصوصا در صورت تان بسیار اثربخشند. پس با این مواد غذایی به جوان ماندن صورت تان کمک کنید.

0

برگرداندن زمان  به عقب و جوانی امکان ندارد ولی پس بایستی این جمله معروف را باور کنیم که می گوید شما و بدن تان از آنچه که تغذیه می کنید ، شکل می گیرید.

 حقیقت این است که رژیم غذایی روی صورت شما اثر می گذارد. در واقع پرهیز از مواد غذایی خاص  و خوردن خوراکی هایی که تصفیه کننده و پاک کننده بدن هستند، می تواند روی جوان ماندن شما اثر بگذارد و از جمله به پاک کردن خطوط صورت و دادن درخشندگی دائمی به پوست کمک می کند.

شما می توانید با استفاده از هشت روش زیر در برنامه غذایی خود، 10 سال جوان تر بمانید:

 

مواد خوراکی که مانع آفتاب زدگی و سوختگی پوست بدن می شود

اگر شما کسی هستید که به مدت زمان طولانی در زیر آفتاب داغ تابستانی می خوابید، پس باید غذاهایی که سرشار از لیکوپن هستند مانند: گوجه فرنگی، گیاه پاپایا، گرdپ فروت را به برنامه  غذایی خود اضافه کنید.

مطالعه ای که در مجله انگلیسی پوست به چاپ رسیده می گوید:

آنتی اکسیدان موجود در رب گوجه فرنگی  از پوست بدن در برابر اشعه ز یان بخش آفتاب که منجر به تغییرات بافت پوستی و یا لکه هایی شود، جلوگیری می کند.

 

بهبود خاصیت کشسانی پوست بدن

مصرف یک مشت گردوی خرد شده به همراه بلوط در آغاز صبح یا سالاد بعد از ظهر نه تنها به جنگ ضعف و گرسنگی می رود، بلکه به حفظ کلاژن پوست نیز کمک می کند. کلاژن از جمله پروتئین های فراوان درون بدن است که کمک می کند پوست بدن شما جوان، شاداب و دارای حالت ارتجاعی داشته باشد.زیرا گردو سرشار از روغن امگا-3 است.

 

شما می توانید از پیری زود رس جلوگیری کنید:

به گفته پزشکان حدود 75 درصد چربی در روغن زیتون ، اسید های چرب ساده اشباع نشده هستند که می توانند نقشی مهم در افزایش جوانی ایفا کنند. آنتی اکسیدان های ماده پلی فنول در روغن زیتون به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازد.

اسید های چرب امگا-3 برای حفظ رطوبت پوست و خشک نشدن آن از داخل بدن لازم است.

برای اطمینان بهتر از دریافت این روغن  از ماهی سالمون،هرینگ و ماهی ساردین در طول هفته استفاده کنید.

 

محو شدن سریع جوش صورت:

مصرف غذاهای سرشار از ویتامین A که همان مواد اولیه موجود در خوراکی هایی مانند  کلم قمری و هویج هستند، بهترین راه بهبود  و ترمیم پوست صورت از جوش های آکنه و مبارزه با چین و چروک است.

 

کاهش ورم بدن:

هنگامی که شما از ورم دوره ای و شدید رنج می برید ، علائم و نشانه های پنهانی می توانند روی پوست شما به وجود آیند. ناراحتی های مربوط به ورم مانند سرخی، اگزما و سوریاس از راه کاهش مصرف کربوهیدرات هایی که در نان سفید، برنج سفید و سریال های شکری موجودند، می توانند کم شوند.

 

می توانید از دست چین و چروک ها خلاص شوید:

 تردیدی نیست که خطوط پنجه کلاغی و خطوط اطراف لب با بالا رفتن سن روی صورت دیده می شود. برخی خرج های گزافی برای جراحی پلاستیک و کشیدن پوست می کنند . به گفته پزشکان بهتر است شما روی یک برنامه غذایی که شامل مواد غذایی فراوانی از پروتئین و سبزیجات است متمرکز شده و از خوردن شکر بپرهیزید.

شکر شامل ماده ای به نام گلی سیشن است که در نهایت پوست صورت چین و چروک دار شده و کلاژن و خاصیت کشسانی اش را از دست می دهد.

 

با خوردن این ماده غذایی پوستی بدون کک و مک خواهید داشت:

ماه های سرد سال زمستان می تواند زنگی هشدار دهنده و در واقع آثاری غیر جذاب روی پوست بدن شما به صورت کک و مک و پوسته پوسته بگذارد.

بهترین راه مبارزه با این کک و مک ها مصرف ویتامین  Cاست. تحقیقات نشان داده افرادی که ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود نداشتند، خطوط چین و چروک متعددی و پوستی خشک دارند.

فراموش نکنید ویتامین C به ساختن کلاژن پوست کمک می کند. می توانید پرتقال بخورید و یا در سالاد توت فرنگی، فلفل قرمز و گریپ فروت بریزید.

 

با خوردن این غذاها از درون احساس شادابی می کنید:

می دانید که پرتو مافوق بنفش آفتاب برای پوست مضر است اما می توان با خوردن غذاهایی که حاوی ماده بتا کاروتن است ، احساس شادابی کرد. بتا کاروتن در هویج،اسفناج و سیب زمینی وجود دارد.

علاوه بر آن با مصرف این غذا ها از سرما خوردگی و آنفلانزا در امان می مانید.

 

منبع: ام اس ان

/انتهای متن/