شیعه لندنی ملکه الیزابت را از سلسله جلیله سادات می داند!

شیعه می تواند لندنی باشد و طرفدار دولت انگلیس ؟ می شود شیعه بود و تملق ملکه انگلیس را گفت و تا آنجا پیش رفت که او را از سلسله جلیله سادات دانست؟! اگر وابسته و سرسپرده و جیره خوار سفره ملکه باشی، البته که می شود، همان طور که برای فرقه شیرازی شده است.

0

شیعه لندنی همانقدر در اسلام شیعی معنی دارد که داعش امریکایی در اسلام اهل سنت. مدتهاست که این دو، مثل دو لبه قیچی شده اند برای بریدن نفس و راه حیات اسلام اصیل. آخرین تلاش شان هم اشغال چند ساعته سفارت جمهوری اسلامی در لندن بود توسط فرقه شیعه انگلیسی شیرازی.

 با حمله چند تنی از اعضای فرقه شیرازیها به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اشغال چند ساعته بالکن سفارت همراه با نظارت رضایتمندانه پلیس انگلستان، این سوال برای خیلی ها پیش آمد که فرقه «شیرازیها» چه کسانی هستند؟ اعضای آن چه عقایدی دارند؟ رهبرشان کیست و چه رابطه ای بین این فرقه با دولت انگلستان وجود دارد؟


فتوای جهاد آیت الله نجات بخش عراق شد

رهبر فرقه شیرازی ها سید صادق حسینی شیرازی است. سید صادق شیرازی متولد عراق است. خاندان شیرازی ها در عراق به سبب جدّ اعلای آنها «میرزا محمدتقی شیرازی» -معروف به میرزای کوچک- که رهبر نهضت استقلال طلبی عراق بوده است، بسیار معروفند.

همزمان با شروع جنگ جهانی اول و اشغال منطقه فاو عراق توسط انگلیسی ها، دو مرجع تقلید بزرگ شیعیان جهان یعنی آیت الله سیدکاظم طباطبائی یزدی –معروف به صاحب عروه- و آیت الله میرزا محمدتقی شیرازی علیه انگلیسی ها فتوای جهاد صادر کردند؛ فتوایی که به شروع جنگ سخت عشایر عراق – اعم از سنی و شیعه- با انگلیسی ها و باعث  استقلال نسبی عراق شد.

طبیعتا چنین نقش مهمی در نجات کشور عراق از سلطه استعمار انگلیس باعث محبوبیتی بسیار از آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی در میان مردم مخصوصا شیعیان عراق شد.


فرزندان ناخلف و قدرت طلب

با گذشت زمان و آمدن نسل های بعدی از خاندان شیرازی، برخی از فرزندان این خاندان بدون داشتن بنیه علمی و بویژه بنیه تقوایی همچنان به دنبال پایگاهی قدرتمند در میان شیعیان عراق بودند. یعنی سیدحسن، سید محمد، سید مجتبی که برادران سیدصادق شیرازی هستند، و حتی خود او بدون کسب مراتب علمی و فقهی و بدون تایید بزرگان شیعه خودشان را مرجع تقلید نامیده اند و عقایدی خاص را ترویج کردند.


فرقه ای بر پایه لعن و فحاشی

مهمترین نکته در عقاید این فرقه، استواری دینداری آنها بر پایه لعن و نفرین عقاید برادران اهل سنت، لعن ام المومنین عایشه، انجام مراسم وحشیانه به اسم عزاداری امام حسین(ع) است؛ عزاداری هایی همراه با قمه زنی، راه رفتن روی شیشه و خار، صدای سگ درآوردن به عنوان اینکه ما سگ امیرالمومنین (علیه السلام) هستیم! و عقایدی باطل و خرافی از این دست که بارها و بارها توسط مراجع تقلید شیعه حرام اعلام شده است.    

مشخص است که مهم ترین کارکرد چنین عقایدی ایجاد تفرقه شدید میان برادران مسلمان سنی و شبعه است و دقیقا به همین دلیل است که اتفاقا حکومت انگلیس از این فرقه بشدت حمایت مادی و معنوی می کند.


امام خمینی(ره)  حرام است به اینها سهم امام بدهید

چنین عقاید غلط و خرافی و خطرناکی که معمولا دستمایه قدرت طلبی و دنیاخواهی روسای این فرقه شده‌، به مرور زمان به زاویه گرفتن فاحش افراد این خاندان از مرجعیت و فقه شیعی شد با این که ظاهرا  همه رهبران شان هم در کسوت روحانیت هستند.

به عنوان مثال در دهه 50 شمسی سیدحسن شیرازی –برادر رهبر فعلی فرقه- به سوریه رفت و با امام موسی صدر طرح دوستی ریخت. اما این دوستی به علت وجود تفکرات قشری و متعصبانه ی سید حسن شیرازی و بخصوص عقاید او درباره اینکه نباید از فلسطینیان اهل سنت دفاع کرد، پس از مدتی به اختلاف شدید رسید.

 کار اختلاف وی با امام موسی صدر به جایی رسید که امام خمینی، پرداخت سهم امام به طلاب و شاگردان سید حسن شیرازی را حرام اعلام کرد. البته در مقابل سازمان امنیت رژیم پهلوی (ساواک) برای قدرت‌گیری سید حسن تلاش های بسیاری را شروع کرد.

صادق طباطبائی برادر عروس امام(ره)  و از یاران امام موسی صدر در کتاب خاطراتش درباره این ماجرا می نویسد:

شهید چمران در جایی به سید حسن شیرازی طعن می‌زند و می‌گوید: «… عده‌ای از مسلمانان قشری و متعصب را به دور خود جمع می‌کنند و با جنگ تبلیغاتی اعصاب ما را ناراحت می‌نمایند و شهدای ما را مسخره کرده، می‌گویند شهید نیستند، زیرا فتوایی برای قتال از مرجع -که لابد همان سید حسن شیرازی است- وجود ندارد…»


استعمار پیر وارد می شود!

وجود این تفکرات انحرافی به علاوه مشی دنیاطلبانه فرقه شیرازی ها باعث شد دولت انگلیس بسرعت به فکر جذب سران این فرقه بیفتد. پس پول، حمایت سیاسی و رسانه ای را به سوی رهبران این فرقه سرازیر کرد. البته رهبران این فرقه هم با پذیرش این حمایت عملا بر گذشته بر افتخار خاندان خود در جنگ با استعماگران انگلیسی خط کشیدند و تبدیل به عمله وزارت امورخارجه انگلستان شدند.


تشکر ویژه از ملکه انگلستان

تاسیس حسینیه های بزرگ در لندن، آمریکا، کویت و … ، تاسیس 15 شبکه تلویزیونی که 24 ساعته مشغول تفرقه افکنی در جهان اسلام و توهین به باورهای برادران اهل سنت و توهین به مراجع شیعه از جمله آیت الله بهجت و مقام معظم رهبری است، از اقداماتی است که غربی های در  حمایت آشکار از سران این فرقه انجام داده اند.

بخاطر همین حمایت سیاسی و مالی است که بارها و بارها  اعضای این فرقه بصورت علنی و ویژه از ملکه انگلستان تشکر کرده اند.

به طور مثال شبکه فدک که یکی از شبکه های اصلی آنهاست و توسط یاسر الحبیب اداره می شود؛ به طور علنی و با افتخار از حمایت های مالی دولت انگلیس از خود دم زده و و با وقاحت تمام اعلام کرد که ملکه الیزابت از نوادگان پیامبر اسلام(ص) است و از سلسله جلیله سادات به شمار می رود!

 باز تفرقه انداخته تا حکومت کند!

کشور استعمارگر انگلستان قرن هاست که سیاستی را برای پیشبرد اهدافش به کار می برد به نام «تفرقه بيانداز و حكومت كن».  براساس این سیاست، انگلیسی ها با اختلاف افکنی میان مردم یک کشور یا کشورهای هم مرز، فضا را برای اهداف خود که سلطه، غارتگری، چپاول و بهره برداری سیاسی است، آماده می کنند.

این اختلاف و تفرقه افکنی ها گاهی در میان اقوام مختلف در یک کشور است مثل دعوای ترک و فارس، دعوای سیستانی با بلوچستانی و…. گاهی اختلاف افکنی مذهبی است مثل دعوای شیعه و سنی در داخل جهان اسلام، و گاهی دعوای مسلمان و مسیحی در کشورهای آفریقایی و…. 

آدمکشی وحشیانه و عزاداری وحشیانه

به هرحال چند سالی است که کشور استعمارگر انگلستان بر اساس همین تفرقه افکندن و حکومت کردن، برای مقابله با موج اسلامگرایی در کشورهای غربی و بیشتر برای مقابله با اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله)؛ با همدستی آمریکایی ها دو نوع اسلام دروغین را به شدت حمایت می کند. اول اسلام وهابی که بازوی نظامی امروزی اش «داعش» است و دیگری تشیع غلو شده با نام فرقه شیرازیها. 

 با ترویج این دو نوع اسلام انحرافی (که یکی وحشیانه آدم می کشد و دیگری به عزاداری های وحشیانه و لعن عقاید اهل سنت می پردازد) زمینه برای تفرقه میان مسلمین و شیعه و سنی فراهم می شود؛ و در ضمن نگاه مردم غرب را هم به کلیت اسلام و مسلمین منفی شده و صهیونیسم بین الملل به اهدافش می رسد.

اما واقعیت این است که با معلوم شدن وابستگی کامل این هر دو جریان افراطی و تندرو به امریکا و انگلیس حالا دیگر حنای هیچ کدام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان شیعه و سنی رنگ ندارد .

این است که شاهد حرکت هایی از نوع کارهای داعش هستیم که از فرقه شیرازی سر می زند برای ابراز وجود در جهت خواسته ها و منافع غرب در مقابله با کشور ایران .

در واقع فرقه شیرازیها با اشغال چند ساعته سفارت ایران در لندن که زیر نظر نیروی پلیس لندن و بنوعی با هماهنگی با دولت فخیمه انگلیس صورت گرفت،‌بیشتر از همیشه دم خروس وابستگی و سرسپردگی اش به این دولت را نشان همه کسانی داد که هنوز شکی در ماهیت این فرقه گمراه داشتند.

منابع:

1- کتاب «بند بند سرگذشتم»-خاطرات علامه شیخ محمدحسین کاشف الغطاء-، ترجمه علی شمس، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، چاپ اول 1394.ش، ص 97

2-خاطرات سیاسی-اجتماعی دکتر صادق طباطبائی، جلد 2، موسسه چاپ و نشر عروج، چاپ اول 1387.ش، ص 378

3-مقاله «از سیدجیکاک تا سیدصادق»، نوشته محمد صرفی، روزنامه کیهان، شماره 21864، مورخ 12 اسفند 96، ص 2

/انتهای متن/

درج نظر