گشتی در بهشت مادران

امکانات تفریحی برای خانم ها درسطح شهر تهران زیاد نیست. پس چه خوب است که از همین امکانات اندک بهره بهینه برده شود. در جایی مثل بوستان مادران با امکانات مختلفی که دارد، برگزاری مسابقات ورزشی بسیار جذاب است. برای بالا رفتن سطح فکر و آگاهی خانم ها هم جای جلسات دانش افزایی و مهارت افزایی،‌ گفت و گوی جمعی و … با حضور متخصصین، مشاورین و مسئولین خالی است.

0

تعریف پارک بانوان یا بهشت مادران را شنیده بودم و خیلی دوست داشتم از نزدیک با این پارک اشنا شوم.

آن روز بالاخره فرصتی دست داد و راهی شدم. پارک بهشت مادران در تقاطع بزرگراه رسالت و حقانی روی تپه‌های عباس‌آباد قرار دارد. در ورودی پارک،  نگهبانی ورود و خروج افراد را کنترل می‌کرد.

مسیر ابتدایی سربالایی پارک را که پشت سر بگذارید، مأموران خانم گشت را در فضای پارک دیدم که  همه امور را زیر نظر داشتند. به علت وسط هفته بودن و نزدیکی با روزهای آخر سال جمعیت زیادی داخل پارک نبود.

خانم‌ ها هم آزادانه و بدون پوشش در داخل پارک به تفریح و ورزش مشغول بودند. بعضی ها هم در گوشه و کنار  پارک دورهم مشغول گپ و گفت بودند. این بوستان امکاناتی مثل خانه فرهنگ حورا، خانه سلامت مادر، زمین‌بازی کودکان، آمفی‌تئاتر روباز، پیست دوچرخه‌سواری، سالن تیر و کمان، آلاچیق، بوفه، ایستگاه روزنامه‌خوانی، جاده تندرستی و کتابخانه داشت.

بعدازآنکه گشتی داخل پارک زدم، گفت و گویی هم با  مأموران پارک داشتم. برایم جالب بود که بدانم آیا اصلا آقایان به این پارک رفت و آمد دارند یا نه. آنها توضیح دادند که حضور آقایان در پارک تنها زمانی که نیاز به کارهایی خاص مثل کاشت و هرس کردن درخت، هست پیش می آید که آن‌ هم با اطلاع قبلی  به خانم ها در پارک ،‌ صورت می گیرد.

یک سوال و یک  پیشنهاد

وقتی فضای قشنگ و بزرگ پارک را همراه با امکانات مختلفش دیدم، فکر کردم چقدر خوب است از این فضا و امکانات مناسب بهره بیشتری برای تفریح و سرگرمی و هم بالا رفتن سطح فکر و آگاهی خانم ها استفاده شود. مثلا در این پارک برای خانم ها براحتی می شود مسابقات  ورزشی ترتیب داد.

همینطور می شود جلسات دانش افزایی و مهارت افزایی،‌ گفت و گوی جمعی و … با حضور متخصصین و مشاورین برگزار کرد.

جلساتی با حضور مسئولین و مدیران شهری  و گفت و گوی رو در روی خانم ها با آنها هم می تواند فرصتی باشد تا خانم ها از مسائل و مشکلات شهرشان بگویند و پاسخ مسئولین را بی واسطه دریافت کنند.

با چنین برنامه هایی هم تعداد شرکت کنندگان در پارک بیشتر می شود و هم کیفیت استفاده از امکانات و فضای پارک بهتر خواهد شد. در این صورت خانم هایی هم که در این پارک حضور پیدا می کنند،  راضی تر و بانشاط تر خواهند بود .

/انتهای متن/

درج نظر