دوست دارم ركورد 100 متر مانع را بزنم

بانوي ركوردار پرش ارتفاع ايران كه تمرينات خود را بدون مربي پشت سر مي گذارد، ‌اميدوار است كه بتواند در مسابقات غرب آسيا نتيجه مطلوبي را كسب كند.

0

 سرویس به دخت/

سپيده توكلي چندي پيش به عنوان نماينده ايران در تركيب تيم دانشگاه آزاد به مسابقات مسابقات بین المللی مالزی اعزام شده بود كه توانست مدال نقره پرش ارتفاع را كسب كند. البته در اين رقابت ها از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي بود.
وي در گفت و گویی با بيان اين كه معمولاً فصل بدنسازي دوميداني از شهريور آغاز مي شود،‌ گفت: پيش از اعزام به مالزي، دوران بدنسازي خود را آغاز كردم و هم اكنون تلاش مي كنم به سطح آمادگي خوبي براي حضور در مسابقات غرب آسيا برسم. اين مسابقات در آذرماه برگزار مي شود.
ملي ‌پوش دوميداني كار ايران ادامه داد:‌ يكي از موضوعات اصلي ما، نبود مربي خارجي است كه در اين باره قول هايي هم فدراسيون به ما داده اما هنوز جواب قطعي در اين باره نگرفته ایم.
وي با اشاره به اين كه مسابقات غرب آسيا آذرماه در دبي برگزار مي شود، افزود: تلاشم اين است كه در اين رقابت ها بتوانم در رشته هاي هفت‌ گانه و پرش ارتفاع شركت كنم و براي كسب بهترين نتيجه بايد عملكردم را ارتقاء دهم.
توكلي درباره اين كه آيا ورزشكاري که چند ماده را به صورت همزمان انجام دهد، ‌حرفه اي است، ‌گفت: برخي از ماده ها با هم مرتبط هستند و حتي براي انجام ماده تخصصي خود بايد ماده هاي ديگر را انجام دهيم. در نتيجه مشكلي براي اين كه يك دوميداني كار در چند ماده مسابقه دهد، وجود ندارد و حتي كار حرفه اي است. البته انتخاب حضور در يك ماده با نظر مربي و وضعيت تمريني ورزشکار صورت مي گيرد.
ركورددار پرش ارتفاع ايران عنوان كرد: دوست دارم بتوانم ركورد 100 متر مانع را هم در ايران از آن خود كنم و در مسابقات آسيايي كره كه سال 2014 برگزار مي شود، مدال آور باشم. البته رسيدن به چنين هدفي نيازمند برنامه ريزي، تمرين سخت و افزايش عملكرد خودم است.

وي در پاسخ به اين كه اختلاف ركورد او با رقيبانش در داخل ايران به چه ميزان است، گفت: هر چند بانوان، پيشرفت چشم گيري در اين رشته داشته اند و در سال هاي اخير در استان‌هاي ديگر جز تهران هم فعاليت هاي زيادي شده، اما هنوز اختلاف زيادي بين ركورد من با ساير رقيبانم وجود دارد؛ به طوري كه اختلاف امتياز من با نفر دوم كشور نزديك به هزار امتياز است.
توكلي گفت: بانوان دوميداني با موضوعاتي همچون نبودن امكانات و مربي روبرو هستند و اين شرايط، وضعيت را براي تمرين سخت تر مي كند.
گفتني است، سپيده توكلي در آخرين حضور بين المللي خود در مسابقات دوميداني مالزي موفق شده بود مدال نقره پرش ارتفاع را از آن خود كند. تيم دانشگاه آزاد به عنوان نماينده ايران در اين رقابت ها حضور دارد.

منبع: فارس/انتهای متن/


درج نظر