مراسم ویژه ی میلاد بانوی جهانیان و روز زن برگزار شد

خبر ویژه: گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ١٥اسفندماه نشستی را به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن برگزار کرد. در این مراسم فاطمه راکعی، شاعر و مشاور امور بانوان در شهرداری تهران، مهتاب کرامتی، هنرمند و سفیر یونیسف و پروانه سلحشوری نماینده مجلس و چند تن از اساتید حضور داشتند.

0

مهتاب کرامتی، بازیگر سینما در مورد نحوه فعالیت های خود در حوزه زنان گفت:
“من می توانستم تنها یک بازیگر باقی بمانم و اتفاقا زندگی آرامتری هم داشته باشم اما با وجود تنگناهایی که وجود دارد، وارد عرصه ی تهیه کنندگی شدم تا مستقیما به آسیب های اجتماعی بپردازم. حتی وقتی به عنوان بازیگر نقش یک معتاد را بازی می کنم طوری بازی می کنم که دیگران فکر می کنند من واقعا مواد مخدر را تجربه کرده ام درحالی که دلیل نزدیکی من به نقش، حضور در کمپ ها و صحبت با معتادان از نزدیک بوده است تا بتوانم شرایط آنها را درک کنم. همچنین به دلیل اینکه همیشه علاقه دارم در مورد ورزش زنان فعالیت کنم، تهیه کنندگی فیلم “صفر تا سکو” را نیز که در مورد خواهران ووشوکار منصوریان است برعهده گرفتم؛ چون احساس کردم ورزش زنان به خوبی دیده نمی شود. همچنین برای ما واقعا مهم بود که این سه خواهر از زندگی کارگری به سطح ورزشکار ملی پوش رسیده اند و با وجود همه سختی هایی که داشتیم و سه سال کار ما طول کشید، شکر خدا فیلم خوبی از آب در آمد. به اعتقاد من الگوی زندگی زنانی چون خواهران منصوریان برای همه مردم حتی مردان، الگوی فرهیختگی است چون به ما ثابت می کند با وجود تمام موانع نباید ایستاد و باید حرکت کرد.”
دکتر فاطمه راکعی هم با تاکبد بر اهمیت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهارکرد:
“خداوند نعمتی را چون ظرفیت احساسی و دگردوستی و مادری را به زنان عطا کرده و در واقع همین ظرفیت، حضرت زهرا (س) را به تکامل در تمام عرصه ها رساند طوریکه پدرش یعنی پیامبر (ص) بر دست ایشان بوسه تکریم می زند. پس اگر زنان ما ایشان را الگوی خود قرار داده و مردان ویژگی های خاصی که خدا به زنان عنایت کرده را بشناسند، خواهیم دید که زن در جامعه مسلمان ما مقامش بالاتر می رود.”
پروانه سلحشوری هم ضمن گزارش کوتاهی از تلاش هایی که در مجلس با کمک همکارانش در حوزه زنان انجام می دهند، گفت:
“ما زنان ادعای برتری نسبت به مردان نداریم اما می توانیم مانند مردان در جامعه مفید واقع شویم. زنان ایرانی بارها ثابت کرده اند که نقش مادری و نقش همسری را در پستی و بلندی زندگی به خوبی می توانند ایفا کنند و از پس نقش های دیگر خود به عنوان فعال اجتماعی، هنرمند، معلم و غیره هم بر می آیند. روز زن را گرامی می داریم به امید اینکه روزی جامعه به این باور برسد که نه تنها زن خطری برای مرد ندارد و قرار نیست جای مرد را بگیرد، بلکه می خواهد همدوش او حرکت کند و جایگاه شایسته خود را حفظ کند.”
اجرای موسیقی زنده، اهدای جوایز به برندگان مسابقه کتابخوانی و تجلیل از همکاران پرتلاش پژوهشگاه از جمله برنامه هایی بود که در طول این نشست برگزار شد.

/انتهای متن/

درج نظر