هشت نشانه بیماری در صورت شما

بعضی وقت ها علائم بیماری در صورت بیمار ظاهر می شود. پس بهتر است این علائم را جدی بگیرید و در صورت مشاهده سریعا به پزشک مراجعه کنید.

0

پزشکان برای تهیه یک گزارش پزشکی-علمی فقط با بیماران خود رودررو صحبت نمی کنند. ویژگی های صورت افراد هم می تواند سرنخ های لازم را که مربوط به شرایط جسمی-روحی آنهاست، به پزشک بدهد.

به گفته پزشکان هر نوع بیماری نخست از رنگ چهره معلوم می شود که بایستی به این تغییرات توجه کافی کرد.

 

1-زمانی که بدن مقدار زیادی آب از دست می دهد

اگر بدن آب زیادی را از دست دهد، می تواند نشانه این باشد که غدد عروق بدن به خوبی نمی توانند کار کنند و یا در مواردی ممکن است تعادل ترشح غده تیروئید برهم بریزد.  اگر تیروئید دارید، نشانه هایی مانند: احساس سرما، اضافه وزن، خستگی بیش از حد در بدن شما اتفاق می افتد و در مورد بیماری دیابت، که روی رنگ چهره بی تاثیر نیست، نشانه هایی مانند تشنگی زیاد، تکرر ادرار، تاری دید به وجود می آید.

2-رویش موی صورت

موهای زائد و اضافه در طول خطوط فک، چانه و لب بالا رشد می کنند و می توانند نشانه سندروم پلی کیستیک در زنان باشند. در این صورت تعادل هورمون زنانه برهم خورده و میزان ترشح هورمون مردانه افزایش می یابد. 5 میلیون زن باردار در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند.

 

3- لکه های زرد و نرم روی پلک چشم

بیمارانی که این لکه ها را به نام زانتلاسماتا در اطراف پلک خود دارند، بیشتر در خطر سکته قلبی قرار دارند. بر اساس تحقیقی که در سال 2011 روی حدود 3 هزار بیمار انجام شد. معلوم گردید که تا 50 درصد خطر حمله قلبی در مورد این افراد نسبت به سایرین بیشتر است.

 

4- پف کرده گی چشم ها

به گفته دکتر راج، متخصص و بنیانگذار شرکت مراقبت های پوستی، چشم که خسته به نظر آید می تواند نشانه آلرژی باشد که عروق خونی را منبسط کرده و باعث خونریزی آنها می ش ودو در پوست های حساس این خونریزی زیر جلدی، باعث ورم، پف کرد گی و تیرگی رنگ چشم می شود.

 

5- عدم تقارن صورت

این حالت شاید نشانه سکته مغزی باشد. وقتی بیمار به آینه نگاه می کند، مانند این است که صورت او مثل روزهای قبل نیست و متفاوت به نظر می رسد. ممکن است متوجه شوید که یک طرف صورت شما کرخت و بی حس شده و یا نمی توانید بخندید و یا اینکه در تکلم و حرف زدن مشکل دارید.

 

6- رنگ پریدگی صورت

یکی از نشانه های بیماری آنمی(نوعی کم خونی) ، رنگ پریدگی است. رنگ صورت اگر زرد باشد، شاید کبد مشکل داشته باشد

به گفته متخصصان بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا رنگ کبودی،آبی لب و یا کناره ناخن ها شاید نشانه ناراحتی و بیماری ریوی و قلبی باشد.

 

7- کهیر و دانه های سفید پوست صورت

اگر سیستم گوارشی شما به خوبی کار نکند، می توان گفت که صورت کهیر می زند. خارش پوست  و یا دانه های قرمز نشانگر بیماری سلیاک است.سلیاک یک اختلال و ناراحتی سیستم خود ایمن بدن است که در آن بدن ما شروع به نشان دادن واکنش هایی نسبت به گلوتن می کند. قرمزی و کهیر که به شکل پروانه بوده و زیر استخوان گونه ها قرار دارد و یا تا روی لبه بینی کشیده می شود، شاید نشانه بیماری لوپوس(اختلال در سیستم خود ایمنی بدن) باشد.

انواع آلرژ ی، اگزما،عفونت های خاص می توانند کهیر و بثور پوستی را تحریک کنند.

 

8- رنگ پریدگی چانه

اگر چانه شما به سمت عقب رفته و پوست آن کمرنگ است ، شاید شما شبها دندان قروچه کنید.

دندان قروچه کردن اختلالی است که تنفس شما پیوسته برای 10 ثانیه و یا گاهی بیشتر قطع می شود.

اگر شما با صدای بلند شبها خرخر می کنید اولین نشانه بدی که به هنگام روز با آن مواجه هستید سردرد و یا خستگی بیش از حد است.

برای درمان همه موارد گفته شده حتما به متخصص مراجعه نمایید.

منبع:ام اس ان

/انتهای متن/

 

 

درج نظر