برگزاری همایش بین المللی “زن در غرب”

در این اجلاس پیوسته از جایگاه زن و نقش او به عنوان مادر و همسر نام برده می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، عرب سرخی  دبیر اجلاس بین‌المللی زن در غرب ضمن  تبریک فرارسیدن  دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جوامع  مختلف اظهار داشت: نقش زنان در ساخت جوامع  بر کسی  پوشیده نیست. زنان به‌واسطه جایگاه مادری و همسری همواره  نقش به سزایی در پیشرفت جامعه  ایفا می‌کنند به‌طوری‌که می‌توان گفت مهم‌ترین نقش یک جامعه در تربیت نسل آینده بر دوش این قشر قرارگرفته است.

 وی به اهمیت  موضوع  الگو گیری این عضو جامعه برای  تربیت نسل آینده اشاره و تصریح کرد: امروزه به دلیل جذابیت دنیای غرب در منظر دختران وزنان ایرانی، این قشر علاقه‌مند به الگو گیری از سبک زندگی زن در غرب هستند و تلاش می‌کنند از پوشش تا  نوع رفتار خود را بر اساس نگاه غرب  تعریف کنند.

دبیر اجلاس بین‌المللی زن در غرب افزود: ائتلاف ترنم اندیشه‌های جوان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در خصوص لزوم توجه دانشجویان دختر به مسئله «زن در غرب»  در نظر دارد اجلاسی با عنوان «زن در غرب» با محوریت شناسایی و تأثیر حضور زنان در جامعه غرب برگزار کند.

عرب سرخی  به محورهای مختلف این اجلاس اشاره کرد و گفت: اجلاس زن در غرب، نقش زنان در محورهای مختلف  سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی  را موردبررسی قرار می‌دهد.

وی در همین زمینه افزود: در بخش سیاسی نقش زنان در جامعه سیاسی و مقوله‌هایی مانند جنگ و تحریم موردبررسی قرارمی گیرد. در بخش اقتصادی نقش زنان در  مختلفی چون اشتغال‌زایی، حضور در جامعه اقتصادی دنیا بررسی‌شده و علت تجمل‌گرایی در رفتار و کردار زنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر اجلاس بین‌المللی زن در غرب تصریح کرد: در بخش علمی جایگاه زنان در تولید علم و فن‌آوری به بوته نقد  گذاشته می‌شود و در بخش اجتماعی  نیز جایگاه و نقش مدیریتی زن در اجتماع،  تهدیدات و فرصت‌های پیش روی زنان در این زمینه آسیب‌شناسی می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری این اجلاس نیز گفت: اجلاس بین‌المللی زن در غرب در سال آینده 1397 برگزار می‌شود و به‌زودی محورهای موردنظر در حوزه مقالات و نحوه ارسال مقالات به این اجلاس اعلام می‌شود.

/انتهای متن/

 

درج نظر