جشنواره فیلم ایران در بمبئی هند برگزار شد

در این جشنواره جمع کثیری از نویسندگان، فرهیختگان، متفکران، افراد مذهبی، علمی، رهنگی و هنری حضور داشتند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا به نقل از گزارش روز سه شنبه بخش رسانه ای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران دربمبئی، این جشنواره شب گذشته در سالن تئاتر رواویندرا در شهر بمبئی آغاز بکار کرده است.
«سوندیر ناندگاکار»، رئیس اجرائی فدراسیون انجمن های فیلم منطقه غرب شبه قاره هند در این مراسم گفت: تمدن و فرهنگ دو کشور دارای پیشینه تاریخی است و دو کشور از دیرباز روابط فرهنگی خوب و مناسبی با هم دارند.
صادقی، سرپرست سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی نیز با بیان اینکه مناسبات ایران و هند سر در دیرینه تاریخ دو کشور دارد، گفت: از وجه فرهنگی ایران و هند از زمان ایران باستان تاکنون با هم در کنش متقابل بوده اند.
وی به اهمیت فرهنگ ایران و هند اشاره نمود و گفت: پیوند فرهنگی، تاریخی و زبانی این دو کشور در قالب زبان فارسی همواره محکم بوده به گونه ای که تا چند دهه قبل زبان رسمی و اداری هند فارسی بوده و هم اینک نیز زبان اردو با الفبای فارسی از زبان اصلی فراگیر در هند است.
این جشنواره به مدت چهار شب در سالن تئاتر رواویندرا Ravindera بمبئی دایر است و فیلم های، دل خون، سلام بمبئی، زیر سقف دودی، کمدی انسانی و سینما نیمکت طی آن به نمایش در می آیند.

/انتهای متن/

درج نظر