حمایت از 137 هزار دانش آموز استثنایی

خدمات رسانی به این دانش آموزان از قبیل ارائه سمعک،ویلچر،عینک،تبلت و غیره می باشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، مجید قدمی درحاشیه افتتاح یک سالن ورزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه آمل افزود: یکی از افتخارات دولت یازدهم که در آموزش و پرورش و از سوی سازمان مدارس استثنایی اجرایی شد، طرح ارائه خدمات حمایتی از گروههای هدف است و در کنار آموزش دانش آموزان استثنایی ،نیازهای ویژه به دارو ، عمل جراحی ، توانبخشی از جمله سمعک ، واکر ، ویلچر ، عینک ، تبلت و همچنین خدمات پزشکی برای این افراد ارائه می شود.
وی اضافه کرد که این طرح از 2 سال پیش راه اندازی شده و در این مدت تاکنون بیش از 75 میلیارد ریال برای حدود 6هزار نفر هزینه شده است.
قدمی ادامه داد که تا پایان امسال نیز حدود 30میلیارد ریال دیگر نیز در حمایت وپشتیبانی از طرح خدمات حمایتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه هزینه خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه وضعیت پوشش تحصیلی این سازمان در سالجاری به 137 هزار دانش آموز در یک هزارو 570 مدرسه است، گفت: رویکرد سازمان توسعه آموزش تلفیقی است و در این راستا حدود 73 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی درس می خوانند و مابقی در مدارس عادی و تحت آموزش تلفیقی ادامه تحصیل می دهند.
قدمی، با بیان اینکه عمده گروه دانش آموزان استثنایی را دانش آموزان آسیب دیده ذهنی و پس از آن ناشنوا و کمترین گروه را نابینایان و چند معلولیتی و اوتیسم تشکیل می دهند ، افزود: در این رابطه و در مدت دوره سه ساله گذشته پوشش دانش آموزان مدارس تلفیقی را از 38 هزار نفر به حدود 55 هزار دانش آموز رساندیم که با رشد و توسعه 45 درصدی در مدارس تلفیقی مواجه بودیم.
او گفت: برای دانش آموزان اوتیسم هم برنامه های مطلوبی در نظر گرفته ایم و معلمان این گروه آسیب دیده آموزش های لازم را فراگرفته اند و محتواهایی هم تولید شده که در اختیار آنان قرار داده خواهد شد.
قدمی با بیان اینکه هدف سازمان مدارس استثنایی قرارگرفتن این دانش آموزان در کنار دیگر دانش آموزان مدارس عادی است ، گفت: طی این مدت دانش آموزان مدارس خاص به 22 درصد افزایش یافت که بطور نسبی ثابت بوده است و معتقد هستیم که دانش آموزان با نیازهای ویژه حق حضور در جامعه و قرار گرفتن در کنار همکلاسی های عادی خود را دارند و این روش برای شکل گیری آینده آنان بسیار اهمیت دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، با حضور قدمی معاون وزیرآموزش وپرورش ورییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، سالن ورزشی زنده یاد ‘ امیررضا دادگر’ ویژه دانش آموزان بانیازهای ویژه در شهرستان آمل افتتاح شد.
برای ساخت این سالن ورزشی با زیربنای حدود 300متر مربع توسط ‘ بزرگمهر دادگر’ نیکوکار آملی 2 میلیارد و800میلیون ریال هزینه شده است.

/انتهای متن/

درج نظر