دنیای گرم و زیبای پارچه های زمستانی

لباس زمستانی باید گرم باشد و درعین حال شیک و زیبا؛ این نظر خیلی خانمهاست در مورد لباس هایی که این روزها باید به تن کنند. شناختن جنس پارچه های مناسب برای لباس زمستانی به خانم خوش سلیقه و شیک پوش کمک می کند که راحت تر مناسب ترین لباس زمستانی را برای خود انتخاب کنند.

0

البته برای خیلی از ما، در فصل زمستان گرم نگه داشتن خود بیش از شیک بودن اهمیت دارد؛ اما چرا نتوانیم هردو را با هم داشته باشیم؟ اگر از جنس مناسب لباس استفاده کنید، هم شیک می شوید و هم شما را گرم نگه می دارد.

رنگ، جنس، قیمت، سلیقه و پسند و چند عامل دیگر معمولاً باعث می شود افراد، مخصوصا خانم ها،‌ هنگام خرید لباس گاهی ندانند چه لباسی بخرند که از هر لحاظ مناسب باشد. حالا که فصل زمستان است، گرم بودن خود گزینه دیگری است که به چندین گزینه بالا اضافه شده است و کار را برای خانم های خوش سلیقه و شیک پوش سخت تر کرده است.


پارچه های گرم و شیک

البته برای خیلی از ما، در فصل زمستان گرم نگه داشتن خود بیش از شیک بودن اهمیت دارد؛ اما چرا نتوانیم هردو را با هم داشته باشیم؟

اگر از جنس پارچه مناسب برای لباس استفاده کنید، هم شیک می شوید و هم شما را گرم نگه می دارد. جنس پارچه مناسب برای لباس زمستانی باید مقاوم، گرم و طبیعی باشد و همچنین زیبا بنظر برسد.

 در شیک بودن تیپ زمستانی ما رنگ لباس و مدل آن اهمیت بالایی دارد اما مهم تر از این دو، جنس پارچه است که گاهی نادیده گرفته می شود. برای هر فصلی جنس خاصی از البسه مناسب است که در ادامه به آن اشاره ای خواهیم داشت.


دنیای نرم پشمالو

به طور حتم بارز ترین و متداول ترین الیاف طبیعی استفاده شده در صنعت نساجی را می توان پشم نامید. پارچه‌ های تهیه شده از پشم به دلیل ذخیره شدن هوا در بین الیاف، عایق حرارتی بوده و به علت خاصیت رطوبت پذیری و داشتن فضای خالی، عرق بدن را جذب و آن را به آرامی تبخیر می‌کنند.

امروزه لباس های پشمی قدیمی دیگر طرفداران زیادی ندارد. گرچه در هوای بسیار سرد زمستان شاید پوشیدن لباس پشمی ضخیم بدن تان را در هوای آزاد گرم کند، اما آنچه امروز طرفدار بیشتری دارد، الیاف پشمی زده شده و نازک است که در عین گرم نگه داشتن بدن در میان فصل ها می توان با افزایش لایه های زیرین لباس در فصل زمستان هم از آنها استفاده کرد.کشمیر گرم و شیک

 اگر به دنبال خرید پارچه برای دوختن پالتو و یا بالا پوشی زمستانی هستید و یا نه حتی می خواهید یک بالا پوش گرم و نرم حاضر و آماده  برای خودتان تهیه کنید نام کشمیر حتماً جزو  اولین نام هایی هست که از زبان فروشنده می شنوید. کرک کشمیر که به تنهایی کشمیر هم گفته می شود، بافتی ظریف، محکم، سبک و لطیف دارد و پوشاک تهیه شده از آن دارای کیفیت بی‌نظیری هستند. کشمیر با الیاف نرم و لطیفش شناخته می شود که به صورت طبیعی پوششی سبک و بدون پرز را فراهم می‌آورد. این الیاف به سادگی در همه حالات مختلف قابل استفاده بوده و به شکل نخ‌های سبک یا سنگین تنیده می‌شوند. کشمیر رنگرزی نشده به رنگهای طبیعی سفید، خاکستری و قهوه ای ‌های مختلف است.

موهر درخشان و بی نظیر

 شاید اگر به دنبال پارچه پالتویی رفته باشید اسم موهر به گوش تان خورده باشد. در واقع موهر، نوعی پشم است که از پوست بز آنگورا به دست می آید، یک برق ابریشم مانند دارد و داشتن مقاومت و عمری طولانی از ویژگی های منحصر به فرد این پشمینه درخشان عالم پارچه هاست.

علاوه بر ویژگی های بالا تارهای موهر خاصیت کشسانی مناسبی دارندو  از این رو پارچه های بافته شده از موهر کمتر چروک می شوند.

 امروزه در صنعت بافندگی از موهر خالص کمتر استفاده می شود و  موهر را با پشم گوسفند، مو و کرک بز و یا با کتان، کنف، پنبه و نیز با الیاف مصنوعی به نسبت های معین درهم می کنند و با آن پارچه های گوناگون می بافند. تارهای موهر خاصیت رنگ پذیری خوبی دارند و رنگ ها را با درخشندگی و شفافیت زیاد نشان می دهند.سیری در عالم فوترها

 فوتر یا نمد، نوعی بافته سنّتی است که با پشم تولید می‌شود .

برای تهیه  فوتر  عمل بافتن انجام نمی شود بلکه با ایجاد فشار و رطوبت و حرارت، موجب در هم‌ رفتن الیاف پشمی می‌شوند. دو خاصیت جعد یابی و پوسته‌ای شدن پشم امکان تولید نمد را فراهم می‌کنند.
 فوتر یا همان پارچه های نمدی معمولاً گزینه ای فانتزی تر و اسپرت تر برای بالا پوش های زمستانی است. اگر از یک بزاز کاردرست گزینه ای سبک و مناسب را برای یک بالاپوش زمستانی دم دستی بخواهیم، حتماً فوتر را به ما معرفی می کند.چرم با کلاس

 داشتن یک کت، کاپشن و یا پالتو چرم گزینه ثابت یک بانوی خوش تیپ با کلاس است. چرم تقریباً در هر محیطی پوشیده می شود و با هر چیزی ست می شود. برای زمستان یک کت چرم، شلوار چرمی، دستکش و … که از چرم طبیعی باشد، می تواند شما را بسیار گرم نگه دارد.

خز طبیعی سال هاست که در زمستان مورد استفاده افراد قرار می گیرد. خز سمور، راسو، خرگوش، روباه و پوست سگ آبی پوشش های بسیار لوکسی هستند.

برای کسانی که تمایلی به استفاده از خز طبیعی ندارند، خزهای مصنوعی می توانند جایگزین شوند.

 خزها شدیداً گرما را در خود نگاه می‌دارند و شما در فصل زمستان با پوشیدن آنها از سرما در امان هستید. تنوع محصولات ساخته شده از خز زیاد است و از این جنس مناسب هر آب و هوایی لباس وجود دارد.


ابریشم لطیف

شاید برای شما جای شگفتی باشد که ابریشم در زمستان هم می تواند استفاده شود، ابریشم در تابستان شما را خنک نگه می دارد و در زمستان شما را گرم نگه می دارد. در واقع ابریشم یک ماده طبیعی بسیار قوی است که اگر خوب شسته شود رنگ، شکل و قدرت خود را از دست نمی دهد. از آنجایی که این پارچه لوکس است هزینه ی بالایی برای خرید آن باید بپردازید.

 

ادامه دارد…

/انتهای متن/

درج نظر