تقدیر از مادر بزرگ قصه گو

زهرا پور بابلان،که از مرکز واحد 4 کانون پرورش فکری کرج در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کرده بود، مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، محمود مروج افزود: زهرا پور بابلان، مادر بزرگ قصه گویی که از مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج در مرحله منطقه ای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کرده بود، در میان شایسته تقدیرها قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این مادر بزرگ با داستان ‘پدر خار کن’ در بیستمین جشنواره ی بین المللی قصه گویی کانون حضور یافته بود، اظهار داشت: همچنین علی نساج‌شهرکی با داستان ‘2 دزد’ از سیستان وبلوچستان پدر بزرگ شایسته ی تقدیر اعلام شده و هیات داوران قصه‌های ‘فیل مغرور و گنجشک پر زور’ و ‘خوشمزه ‌ترین نان’ را که توسط سلطان‌ علی دریادل از آذربایجان غربی و مریم علی‌محمدی ازکردستان روایت شده بود را برگزیده اعلام کردند.
مروج گفت: هیئت داوران این بخش سیدعلی کاشفی خوانساری، علی خانجانی و مژگان خلیل‌پور 25 اثر را که به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه یافته بودند، داوری کرده‌اند.
وی افزود: در دور نخست این رقابت 493 اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره رسیده بود.
بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 1 تا 5 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
پیش‌تر محورهای بخش قصه‌گویی این جشنواره، ‘قصه‌گویی آزاد’ با درون‌مایه آموزشی، تربیتی (ویژه قصه‌گویان ایرانی و خارجی)، ‘رضوی’ (ویژه قصه‌گویان ایرانی) و ‘ادبیات عامه و فولکلور – شاهنامه و…’ (ویژه قصه‌گویان ایرانی) اعلام شده بود.
همچنین مربیان کانون، قصه‌گویان آزاد (روحانیان، معلمان، دانشجویان، اولیای تربیتی، کارکنان ستادی کانون، مادران و پدران و…)، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نوجوانان (14 تا 17 سال)، رضوی و قصه‌گویان فراگیر و علاقه‌مندان به قصه‌گویی از سایر کشورها فرصت شرکت در این دور از رقابت ها را داشتند.
قرار است در حاشیه‌ برگزاری این رقابت‌ها علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی، آثار برتر رقابت مقاله‌نویسی این جشنواره نیز خوانش شوند.

/انتهای متن/

درج نظر