9 نشانه که به خطر افتادن سلامتی را اعلام می کند

بدن ما برای اعلام وضعیت و شرایط خود و مشکلات و بیماری های گوناگون احتمالی نشانه هایی را بکار می گیرد تا به ما هشدار بدهد. این نشانه های را جدی بگیرید.

0

بعضی علامت ها و نشانه هایی که در  بدن ما پیدا می شود حکایت از مسائل و مشکلاتی می کند که با پیگیری آن باید سلامت و تعادل را به بدن تان برگردانید.

.

1-احساس گیجی:

پزشکان می گویند: گیجی و حالت توهم می تواند به دلیل بر هم خوردن تعادل و میزان هورمونی باشد که این هورمون بر عملکرد شناختی بافت مغز اثر می گذارد. در خانم ها، معمولا در مواردی غده تیروئید بخوبی کار نمی کند.

پزشکان توصیه می کنند که هر چند  وقت یک بار آزمایش خون بدهید تا به این طریق هورمون ها و سایر نشانه های حیاتی بدن بخوبی اندازه گیری شوند.

آزمایش کامل تیروئید نه تنها هورمون تیروئید را اندازه گیری می کند، بلکه میزان پادتن های بدن را نیز مشخص می کند تا به این ترتیب معلوم شود که ریشه گیجی و توهم در چه چیزی است.

در خانم ها و آقایان، اجتماع باکتری های معده  و روده باعث بروز افکار مشوشی می شود . میکروب های روده در تماس  مستقیم با مغز هستند و با بهبود رژیم غذایی می توانند شفافیت و تمرکزذهنی را به وجود آورند.

.

2-کاهش میل جنسی:

در مواردی دیده شده است که میل جنسی برخی از زوجین سالها کاهش یافته است. اگر غریزه جنسی شما کم شده و اصراری در برقراری رابطه عاشقانه با همسرتان د ندارید ، به گفته دکتر بلوم، می توان گفت که تعادل هورمون شما بر هم خورده است و بهتر است جهت انجام آزمایش های لازم با پزشک خود مشورت کنید.

هورمون هایی مانند پروژسترون، تستسترون، استرادیول و استریول اگر کم شوند، مشکلاتی نظیرخشکی بیش از حد پوست، اضطراب و دلهره، اضافه وزن و ناراحتی های قلبی را بوجود می آورد.

دکتر بلوم می گوید: انجام آزمایش هورمونی، مثل یک راهنمای نقشه است و 99 درصد آزمایش ها می تواند علت و ریشه بی میلی را معلوم کند.

.

3-احساس خستگی و استرس:

شما  کار می کنید، خانواده دارید، به دلیل مسائلی که در محیط پیرامون برای شما اتفاق می افتد، ممکن است دچار استرس دائمی شوید که این اضطراب مخرب است. در چنین شرایطی میزان هورمون کورتیزول بر هم می خورد و فرد احساس ناراحتی، اضطراب، دلهره و نگرانی کرده و یا عملکرد شناختی حافظه کاهش می یابد.

در چنین موقعیتی میل جنسی و شهوت کاهش می یابد و اعتماد به نفس هم متقابلا کم می شود. البته اگر میزان ترشح هورمون کورتیزول افزایش یابد، چربی و تورم بدن نیز بالا می رود که باز هم منجر به کاهش اعتماد به نفس، ناامیدی، کاهش انرژی و غیره می شود. پزشکان به پرهیز از پرخوری توصیه کرده و معتقدند که با داشتن برنامه غذایی مناسب بهتر می توان هورمون کورتیزول را کنترل کرد.

به گفته متخصصان داشتن آرامش و استرس کم بر میزان کیفیت زندگی می افزاید.

.

4- در طول روز احساس خواب آلودگی می کنید:

خواب شب و میزان آن به غیر از ورزش و رعایت برنامه درست و مناسب غذایی بسیار مهم است.

دکتر بلوم می گوید: اگر پیوسته تلاش می کنید که بخوابید اما موفق نمی شوید و شب ها بیدار می مانید و یا کمبود خواب دارید، با پزشک خود صحبت کنید. اگر شبها دندان قروچه می کنید، این کار باعث مسدود شدن مسیر عبور جریان هوا می شود و در کل دندان قروچه کردن بستگی به چاقی، اضافه وزن و فشار خون بالا دارد.

بلوم می گوید: با افزایش سن و بر هم خوردن برخی هورمون های درون بدن، دچار کمبود خواب می شویم  که این مشکل با مراجعه به متخصص مربوطه و انجام آزمایش های لازم برطرف خواهد شد.

.

5-پرش عضلات پا:

از آنجایی که ما بیشتر وقت خود را پشت میز کامپیوتر و یا در جلوی تلویزیون می گذرانیم، کمتر متوجه تکان های ماهیچه های پا می شویم.

پزشکان می گویند: اسپاسم های متناوب در ماهیچه های پا می تواند نشانه کمبود منیزیم بدن باشد که در دراز مدت و با گذشت زمان می تواند مسائل و مشکلات جدی تری را به وجود آورد. شاید ریتم و ضربان عادی و طبیعی قلب را به خطر بیندازد و یا منجر به مرگ ناگهانی شود. پس از خوراکی هایی استفاده کنید که حاوی منیزیم هستند مانند بادام، تخم کدو حلوایی، موز و یا می توانید از مکمل ها استفاده کنید.

.

6-احساس مور مور شدن و کرختی دست و پا:

شاید به دلیل کمبود ویتامین ب 12 دست و پای شما سِر و کرخت شود. کمبود این ویتامین منجر به کم خونی (آنمی) و در مواردی ناراحتی های عصبی می شود. پس تخم مرغ و لبنیات مصرف کنید. مصرف این مواد برای گیاهخواران بسیار مناسب است.


7-ترک خوردگی پوست:

در زمستان در اطراف پوست صورت شما نقاطی و یا جوش هایی دیده می شوند که احساس خارش را به شما می دهند که به گفته متخصصان به دلیل کمبود اسیدهای آمینه و رژیم کم چرب غذایی است و شما می توانید از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کرده و زیتون، گردو، روغن آووکادو را همراه با غذای خود بخورید.

 

8-جوش صورت:

آکنه یا جوش صورت، عمدتا به دلیل عوامل ژنتیکی و یا شرایط هورمونی می باشد.

اما عوامل دیگری نیز هستند که باعث بروز جوش و آکنه می شوند مانند استرس و مصرف بیش از حد غذاهایی که قند و نشاسته دارند. خوردن این غذاها ، فشار خون را بالا برده و باعث تورم بدن می شوند. شیر گاو بویژه سرشیر با به وجود آمدن آکنه رابطه ای مستقیم دارد.


9-احساس خستگی در هنگام غروب:

به گفته پزشکان، غذاهای سرشار از هیدرات های کربن مانند پیتزا، ساندویچ و غذاهایی که از نان درست می شوند، قند خون را بالا می برند اما با گذشت ساعاتی میزان قند خون کاهش می یابد. قند کاهش یافته خون که به نام هایپو گلیسمیا معروف است، باعث خواب آلودگی و احساس خستگی بیش از حد می شود و فرد بدون اینکه دلیلش را بداند بعد از ظهرها احساس خستگی بیش از حد دارد. پس برای حفظ تعادل قند خون از میان وعده هایی که سرشار از پروتئین، چربی، فیبرو سبزیجات است استفاده کنید.

منبع:ام اس ان

/انتهای متن/

درج نظر