9 کاری که در مقابل خواسته های شوهرتان می توانید انجام دهید

بعضی از مواقع مسائل جزئی که بین زوجین پیش می آید، می تواند اختلال هایی را در زندگی مشترک ایجاد کند. این مسائل را می توان با راه حل مناسب رفع کرد. در این مطلب مشاور سایت به دخت به چند تا از این مسائل و چگونگی برخورد با آنها اشاره کرده است.

0

شاید شما هم از سوی همسرتان با چنین خواسته هایی که در ادامه می آید مواجه شده باشید. ممکن است خیلی از این خواسته ها نادرست باشد،‌ اما مهم عکس العمل شماست در مقابل آن؛ عکس العملی که می تواند  باعث درگیری لفظی و اختلاف شود و یا به حل مشکل بیانجامد.

در این موارد برای جلوگیری از ایجاد تنش و آسیب  به زندگی مشترک تان شما می توانید برخورد های زیر را امتحان کنید:

.

1-خودت را عوض کن

وقتی که همسرتان به شما می گوید “خودت را عوض کن” در قدم اول علت گفتن این جمله از سوی همسرتان را بررسی کنید که احیانا  چه رفتاری یا حرفی از شما باعث شده که وی به شما چنین حرفی را بزند. ممکن است بعضی خصوصیت اخلاقی منفی شما (مانند غر زدن، توقعات غیر منطقی، وسواس و…) باعث  این خواسته  همسرتان شده باشد. اگر چنین بود، برای تغییر خصوصیات اخلاقی منفی تان بکوشید (می توانید از مشاور یا روان شناس کمک بگیرید).

متقابلا اگر فکر می کنید همسرتان نیز خصوصیت اخلاقی دارد که مورد پسند شما نیست، خیلی دوستانه آن را با وی در میان بگذارید و از او بخواهید در تغییر آن تلاش کند.

.

2-ظاهرت را تغییر بده:

هنگامی که همسرتان به شما می گوید: “ظاهرت را تغییر بده” ابتدا ببینید آیا خواسته ی همسرتان (مانند کاهش وزن، چاق شدن، رنگ کردن مو، عمل زیبایی و…) منطقی و به نفع سلامت شماست یا نه. همچنین ببینید  امکان این تغییر برای شما وجود دارد یا نه؟ پس از بررسی این  دو مورد با راه های صحیح برای این تغییر اقدام کنید. اگر با توجه به شرایط، امکان تغییردادن وجود ندارد، با لحن و گفتار مناسب دلیل خود را برایش توضیح دهید.

.

3-با خانواده ات قطع رابطه کن:

اگر همسرتان به شما گفت: “با خانواده ات رفت و آمد نکن” ، دلیلش را بپرسید. اگر رفتار و حرف ناخوشایندی از اعضای خانواده ی شما دیده یا شنیده که باعث شده وی از شما بخواهد با خانواده قطع ارتباط کنید، سعی کنید با اعضای خانواده و همسرتان بطور منطقی صحبت و کدورت را رفع کنید. اگر علت این خواسته، رفت و آمد زیاد شما با خانواده و سهل انگاری در رسیدگی به امور زندگی مشترک تان است، سعی کنید تعادلی در رفت و آمد و مناسبات تان با اعضای خانواده ایجاد کنید به طوری که زندگی مشترک و همسرتان در اولویت باشد.

.

4- با دوستانت بیرون نرو:

اگر دوست دارید رابطه ی خود را با دوستان تان حفظ کنید، در مقابل گفتن جمله “با دوستانت بیرون نرو” از همسرتان علت را بپرسید. با توجه به جواب وی، در مورد تعداد دفعات بیرون رفتن، رفت و آمد با کدامیک از دوستان و ارتباط تلفنی با دوستان به توافقی برسید. اگر همسر شما کاملا مخالف دوستان و ارتباط با آن ها و… بود، اقلا  تا زمانی که نتوانسته اید حساسیت او را در این مورد کم کنید،‌ به این رابطه ها اصرار نکنید.

.

5-مستقل نباش:

وقتی همسرتان می گوید “مستقل نباش” بهتر است اول منظور او را دقیقا بدانید. بعد هم بین  در خواست های منطقی و یا غیر منطقی همسرتان تفکیک قائل شوید. در هر حال به نظر او توجه داشته باشید و سعی کنید طوری حتی به خواسته های منطقی خودتان در مورد مستقل بودن بها بدهید که با مصالح زندگی مشترک و ارامش این زندگی مغایرتی نداشته باشد. کلا  برای کارها و تصمیمات خود با وی مشورت کنید و از همسرتان هم بخواهید برای انجام کارها با شما مشورت کند.

.

6-ادامه تحصیل نده:

اگر دلیل همسر شما برای ادامه ندادن تحصیل، بُعد مسافت دانشگاه در شهری دیگر، بالا بودن هزینه دانشگاه یا غفلت شما از امور اصلی زندگی بخاطر تحصیل است، سعی کنید خواسته ی وی را بپذیرید. چون رفتن شما به شهر دیگر، یا هزینه کردن برای دانشگاه و مشغولیت شما با درس و.. ممکن است به زندگی تان آسیب برساند. اگر این دلایل نبود، از او بخواهید خودش دلیلش را برای این خواسته برای شما توضیح دهد و با توجه به صحبت وی و  توضیحات خودتان سعی کنید برای ادامه دادن یا ندادن تحصیل با هم به توافق برسید.  

.

7-احساس ناراحتی در اتاق خواب:

بهتر است هر کدام از زوجین، در مورد این که چه کارها و چه چیزهایی را در اتاق خواب دوست دارند و یا دوست ندارند با همدیگر صحبت کنند. وقتی یکی از زوجین از رابطه زناشویی رضایت نداشته باشد، این رابطه به نفع هیچ یک از زوجین نیست. بنابر این وقتی همسرتان در اتاق خواب احساس ناخوشایندی دارد و از رابطه راضی نیست یا خود شما از رابطه راضی نیستید، سعی کنید با کمک کارشناش برای بهبود رابطه بکوشید.

.

8-حریم شخصی:

اگر همسرتان می خواهد چیزهایی مانند: رمز عبور تلفن همراه و یا حساب بانکی را به او بگویید، برخورد تند نکنید. سعی کنید با لحن و گفتار مناسب دلیل خواسته اش را از او بخواهید. با توجه به جواب وی در مورد دادن یا ندادن رمز گوشی و حساب بانکی و… تصمیم بگیرید. مخفی کردن رمز گوشی تان می تواند همسرتان را شکاک تر کند. شما هم متقابلا بهتر است که اصراری به دانستن مسائل شخصی همسرتان نداشته باشید. در کل بهتر است به همدیگر اعتماد داشته باشید و به این امور جزئی خیلی توجه نکنید .

.

9- ابراز عواطف و احساسات:

وقتی همسرتان از عدم محبت و ابراز عاطفه شما شاکی است، سعی کنید دچار تنش نشوید و درگیری لفظی ایجاد نکنید. بهتر است در رفتار و ابزار احساسات تان تجدید نظری داشته باشید. البته ممکن است شما هم از این بابت از همسرتان گله مند باشید.  مطمئن باشید اگر شما نسبت به همسرتان مهر و محبت به خرج دهید،  به مرور وی نیز از شما یاد می گیرد.

اگر با عملی کردن این راهکارها به نتیجه نرسیدید، حتما همراه همسر خود به صورت حضوری به مشاور یا روان شناس مورد اعتماد مراجعه کنید.

 

/انتهای متن/

درج نظر