گزارش فراکسیون زنان از دیدار این فراکسیون با علمای قم

سلحشوری با اشاره به دیدار فراکسیون زنان با مراجع تقلید در قم:

رئیس فراکسیون زنان با اشاره به دیدار این فراکسیون با مراجع در قم گفت: در این دیدار علما از ما خواست درخواستهایمان را مکتوب به آنها ارایه دهیم تا در هر مورد استفتاء بدهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از شبستان، پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به دیدار هفته گذشته این فراکسیون با علما و مراجع تقلید در قم به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: وجود روحانیت برای جامعه لازم و ضروری است و ما همواره به حمایتها و ارشادهای علما و مراجع عظام تقلید نیاز داریم.

وی اظهار داشت: ما در دیداری که با علما و مراجع عظام تقلید در قم داشتیم هدفمان این بود که بگوییم در سطح جامعه چه می گذرد و فقط اولویت جامعه زنان را مطرح نکرده ایم بلکه دغدغه ها مشکلات و آسیبهایی را که در حال حاضر در جامعه موجود است را با علما در میان گذاشتیم.

وی ادامه داد: در این دیدار بر این موضوع تاکید کردیم که در حال حاضر فاصله اجتماعی در جامعه زیاد شده است و احتمال اجتماعی به همان نسبت کم شده است و روحانیت باید به کمک جامعه بیایند که این فاصله کم شود و اعتماد مردم نیز برگردد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: در واقع ما از علما خواستیم راهکارهایی را به ما ارایه دهند تا بتوانیم برای این شرایط جدید راهکارهای جدی ارایه دهیم.

وی با اشاره به سخنان آیت الله بطحایی گلپایگانی گفت: آقای بطحایی بر این موضوع تاکید کرد که فقه ما پویاست ولی نیاز به فقیه پویا داریم و علمای دیگر نیز از ما خواستند که درخواستهایمان به صورت مکتوب ارایه دهیم تا آنها براساس این درخواستها استفتاء ارایه دهند.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطرنشان کرد: ما در بحث ازدواج کودکان از آیت الله مکارم شیرازی درخواست فتوا کردیم که ایشان در استفتایی که به ما ارایه داده اند بر این موضوع تاکید کرده اند که علاوه بر بلوغ جسمی بلوغ عقلی و فکری نیز باید باشد و همین فتوی کمک بزرگی به ما خواهد کرد.

وی بیان کرد: ما در موضوعات دیگر نیز که عمدتاً از اولویتهای جامعه و دغدغه های مردم نشات می گیرد در آینده در علما استفتاء خواهیم کرد.

/انتهای متن/

درج نظر