چگونه بفهمیم خواستگارمان خسیس است یا نه؟‌

چگونه متوجه شویم که خواستگارمان خسیس است یا دست و دلباز؟ این سوال مهمی است که خیلی از دخترها برای جواب دادن به خواستگار از ما می پرسند. خانم جمالزاده مشاور سایت با معرفی 10 راهکار به شما به این سوال مهم پاسخ می دهد.

1

سوال

به تازگی خواستگاری دارم. از شما سوالی دارم و اون اینه که: چگونه متوجه بشیم فرد مورد نظر چه ایشون چه خانوادشون خسیس هستن یا نه، دست ودلباز هستن یا نه.

 پاسخ:

با سلام

گفتید که چطور در مورد خساست خواستگار و خانواده اش اطلاعاتی به دست بیاوریم.

بعضی اوقات ما می‎توانیم با توجه به رفتار و گفتار افراد به چگونگی شخصیت و خصوصیات اخلاقی آن ها پی ببریم. بنابر این شما می توانید با در نظر گرفتن موارد زیر تا حدی در مورد بخشنده یا خسیس بودن خواستگار و خانواده اش مطمئن شوید.

  1. هنگامی که خانواده برای خواستگاری به منزل شما می آیند به گل، شیرینی یا هدیه ی آن ها توجه کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که همیشه نمی توان با توجه به این مورد، به طور قطعی در مورد خسیس بودن آن ها قضاوت کرد، چون بعضی از خانواده ها از لحاظ مالی در حدی نیستند که دسته گل آن چنانی یا هدیه گران قیمت برای شما بیاورند. اگر در مورد وضعیت مالی خانواده و فرد خواستگار اطلاعاتی دارید به این مورد و موارد بعدی توجه کنید.
  2. اگر قرار شد بیرون از منزل (کافی شاپ یا….) با خواستگار جلسه داشته باشید، به نحوه ی پذیرایی او توجه کنید.
  3. اگر با اعمال موارد بالا به نتیجه ای نرسیدید باید به صحبت های خواستگار توجه کنید. ببینید در صحبت هایش اهل خرید، مسافرت و بیرون رفتن (کافی شاپ، رستوران و سینما و… ) و مهمانی دادن هست یا نه. اگر نیست دلیلش را بپرسید. جواب وی نشان می دهد که دلیلش بی حوصلگی یا خرج نکردن یا …. است.
  4. ببینید نظر خواستگار در مورد سرکار رفتن و مقدار حقوق شما چیست، اگر در مورد حقوق تان سوالی پرسید، در جواب به او بگویید “چرا این سوال را پرسیدید”. به جوابش دقت کنید.
  5. با سوال پرسیدن نیز می توانید اطلاعاتی کسب کنید. برای مثال او را در موقعیتی قرار دهید که کفشی با کیفیت بهتر و قیمت بالاتر می خواهید بخرید آیا برای شما می خرد؟ یا به او بگویید ” من دوست دارم هر چند وقت یک بار همراه همسرم به خرید، کافی شاپ، رستوران، مسافرت و غیره بروم و مهمانی بدهم نظر شما چیست؟”
  6. از وی بپرسید که بیشتر دوست دارد هدیه بدهد یا هدیه بگیرد.
  7. توجه داشته باشید که خساست و مقتصد بودن دو بحث جداگانه هستند. اگر تا حدی در مورد دست به خرج نبودن فرد شک کردید. برای مطمئن شدن از خسیس بودن یا مقتصد بودن شخص، از او بپرسید”به نظر میرسه شما خیلی اهل خرج کردن نیستید دلیلش چیه” به توجیه خواستگار دقت کنید. ببینید آیا دلیلش منطقی است و هزینه کردن برای بعضی از موارد را اضافی می پندارد یا اصلا دوست ندارد برای هیچ امری خرج کند.
  8. اگر قرار شد با هم بیرون بروید و صحبت کنید. برای تعیین مکان جلسه، شما پیشنهاد بدهید و نظر وی را بخواهید. برای مثال بگویید: “من پیشنهاد می دهم که برویم کافی شاپ نظر شما چیست؟” اگر مخالفت کرد دلیلش را بپرسید.
  9. ببینید نظرشان در مورد مهریه چقدر هست؟ اگر مقدار بسیار پایینی در نظر گرفتند، دلیلش را بپرسید.
  10. به طور غیر محسوس در مورد خانواده و شخص تحقیق کنید. برای پرس و جو از فردی که خانواده خواستگار او را نمی شناسند کمک بگیرید. از او بخواهید با مراجعه به محل کار خواستگار و.. در مورد خانواده و فرد پرس و جو کند تا این موضوع هم برای تان روشن شود.

 

/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)