چرا نوشیدن قهوه برای سلامتی شما مفید است؟

دانشمندان می گویند: نوشیدن قهوه برای همه به غیر از زنان باردار و افرادی که پوکی استخوان دارند، بسیار مفید است ومصرف قهوه ارتباطی نزدیک با کاهش احتمال مبتلا شدن به بیماری دیابت، ناراحتی کبد، آلزایمر و برخی انواع سرطان دارد، به شرط آنکه در مصرف آن زیاده روی نکنیم.

0

خبرگزاری رویترز- لندن می گوید: روز چهارشنبه دانشمندان اعلام کردند که نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه برای بدن ما در روز لازم بوده و کسانی که قهوه می خورند شاهد فواید و اثرات آن بر بدن خود هستند.

به گفته دانشمندان،  احتمال خطراتی مانند مرگ زود رس، سکته و بیماری های قلبی در کسانی که قهوه می خورند نسبت به افرادی که از نوشیدن قهوه پرهیز می کنند، کمتر است.

تحقیق فوق با کمک مطالعات جمع آوری شده از بیش از 200 تحقیق ثابت کرده که مصرف قهوه ارتباطی نزدیک با کاهش احتمال بیماری دیابت،  ناراحتی کبد، آلزایمر و برخی انواع سرطان ها دارد.

دانشمندان می گویند: نوشیدن قهوه برای همه به غیر از زنان باردار و افرادی که پوکی استخوان دارند بسیار مفید است.

قهوه یکی از رایج ترین نوشیدنی های محبوب در دنیا است . برای درک بهتر اثرات قهوه بر سلامت انسان، دکتر روبین پول،  کارشناس سلامت جامعه از دانشگاه بریتانیای ساتامپتون، رهبری تیم تحقیقاتی باعنوان “آمبرلا ریویو” را بر عهده داشت.  وظایف این تیم مشتمل  بر 201 مطالعه بر اساس تحقیقات عینی و حضوری و 17 مطالعه بر اساس آزمایش های کلینیکی درسراسر دنیاست.

گروه کارشناسان”آمبرلا ریویو” به انجام تحقیقات و آزمایش هایی می پردازند تا به این ترتیب چکیده ای روشن و واضح از نتایج به دست آمده خود را در مورد نوشیدن قهوه ارائه دهند.

بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش های گروه کارشناسی دکتر پول،  که روز چهارشنبه در مجله پزشکی انگلیسی “بی ام جی”  منتشر شد،  چنین به نظر می رسد که مصرف قهوه بی ضرر است، به شرط آنکه در مصرف آن تعادل را رعایت کنیم.

اگر نوشیدن قهوه در هر روز دائمی و منظم باشد، از احتمال بیماری های قلبی می کاهد.

نوشیدن قهوه مانع بروز بیماری ها و ناراحتی هایی مانند سرطان پروستات، آندومتریال، سرطان پوست، سرطان کبد، سرطان روده و معده، دیابت نوع دوم و سنگ کیسه صفرا می شود.

نوشیدن قهوه بیشترین فایده و اثر را روی سیروز کبدی دارد.

تیم پزشکی دکتر پول می گوید:

بررسی های آنها دربرگیرنده داده های عینی و مهمی است و هنوز نتایج قطعی و ثابتی  پیرامون علت ها و اثرات این موضوع بدست نیامده است. اما این تیم می گوید که یافته هایشان سایر بررسی ها و مطالعات نوشیدن قهوه را که اخیرا به دست آمده است، تایید می کند.

منبع: یاهو

/انتهای متن/

درج نظر