سلبریتی ها، اینستاگرام و فامیل دور

در این روزگار مد شده است که همه کس در مورد همه چیز افاضاتی بکند و از آنجایی که سلبریتی ها هرگز تا به حال، از قافله مد عقب نمانده اند، پس قطعا در این مورد هم باید پیشرو باشند و از ترک روی دیوار تالار وحدت گرفته تا مذاکرات هسته ای ناکام بین دو مملکت، در مورد همه کس و همه چیز یک نظری باید بدهند وگرنه روزشان شب نمی شود و شیرشان ماست!

2

پاگشای عروس کوچکِ دختر خاله ام دعوت بودیم هفته پیش. آرتمیس عروس بزرگتر دختر خاله ام، که قبلا در ماجرای استادیوم ازایشان برای تان گفتم، هم به عنوان جاری بزرگتر آن روز زودتر از همه آمده بود و از همان اول مهمانی شروع کرد به بلبلی کردن و گرفتن مجلس در دست خودش!

از همان ابتدای سخنرانی اش مدام در مورد یکی از فامیل های دورشان که به قول خودش هنرمند بود و صد البته صاحبنظر در مورد تمام امور جاری مملکت، پز می داد و از افاضات جورواجور فامیل شان، که خیلی هم دلش به حال فرهنگ مردم بی فرهنگ می سوخت، مثال می آورد…

کمی که گذشت متوجه شدم این فامیل دور آرتمیس خانم یعنی آقای عقل کل در مورد هر چیزی، از محاسبه سرعت افتادن پشکل گاو بر روی زمین تا عوامل تاثیر گذار کوچک و بزرگ در شکست داعش، در اینستاگرامش هم نظر داده، هم استوری گذاشته است!

وقتی یواشکی در گوشی موبایلم اسمش را سرچ کردم و وارد صفحه افاضات اینستاگرامی آن فامیل دور شدم شناختمش… آقا، کارگردان، تهیه کننده، بازیگر و منشی صحنه یکی از طنز های درجه سه تلویزیونی بود؛ البته این که می گویم درجه سه به نسبت برنامه های گل وبلبل  تلویزیون خودمان نمی گویم ها… من با استاندارد های جهانی فیلم و سریال سازی خدمت تان عرض می کنم.

به قول چنگیز خان قصاب محل مان، ما نه تنها از استاندارد های جهانی در هنر عقب هستیم که جدیدا از استانداردهای خودمان هم عقب افتاده ایم! من یکی که صد در صد این حرف را قبول دارم و دروغ چرا، اگر این همه آثار و هنرفشانی هنرمندان قدیمی را روی در و دیوار و خانه زندگی مان نمی دیدم اصلا باور نمی کردم که  روزگاری هنر تنها نزد ما بوده و بس!

بگذریم، چه می گفتم؟ آها داشتم در مورد فامیل دور آرتمیس می گفتم؛ خلاصه اینقدر این دختر پز داد که هر کسی نمی دانست و نمی شناخت فکر می کرد فامیلش “کریستوفر نولان” است و قرار است اثر فاخری چون “خنگ و خنگ تر” را با بازی “تام هاردی” بازسازی کند…

تا آرتمیس داشت نطق می کرد صفحه اینستاگرام فامیل دورش را زیر و رو کردم و چشمتان روز بد نبیند، دیدم کسانی که این نابغه فالو کرده بود، از خودش هزار بار بامزه تر و صاحبنظر تر بودند! این اندیشمندان  فالو شده در نظریات شان از بحث و بررسی در مورد بعضی وسایل اسمش رو نبرِ خانم ها  پیدا می شد، تا پیچ خوردن دل و روده شان از خندیدن به دیگر همکاران هنرمند و رفتن به بیمارستان به خاطر همین خنده های آبکی…!

حالا عکس های چپ و راست شان از مکان هایی که مشخص شود این ها خارج بوده اند بماند… آقا کنار برج ایفل عکس انداخته و زیرش پست گذاشته نوک برج کج است و برای اثبات حرفش هم نوک انگشت اشاره اش را به عنوان خط کش کنار برج گرفته ! والا عموی من که استاد معماریست و تا به حال هزارتا برج ساخته، اینقدر که این آقای عقل کل در مورد معماری برج های معروف سخنرانی کرده، نظر  نداده است…

جالب بود که بعضی از این نابغه ها هم مثل زبل خان عمل می کردند و در همه عرصه هایی که توجه ملت به آنجا جلب شده، حضور داشتند و در آخرین پست های شان، عکس های چپ و راستی از خود با لباس های مارکدارشان در کنار زلزله زدگان غرب کشور، همراه با لبخند های کج و کوله  گذاشته بودند و اینطور همدردی از خود نشان می دادند!

این ها که گفتم همه کسانی بودند که توسط فامیل دور فالو شده بودند. من دیگر از ملت پاک روانی که این عقل کل را فالو کرده بودند، نمی گویم! چون ممکن است به حداقل یک میلیون هموطن همیشه در صحنه بر بخورد!

بعد هم نتیجه گرفتم که دیگر من هم برای خدمت به مردم باید دستی بالا بزنم و اجازه ندهم که فقط سلبریتی های عزیز با افاضاتشان ذهن مردم را روشن کنند! باید خودم هم نبض کار را به دست بگیرم و صفحه ای در اینستا گرام راه بیندازم و در مورد کلیه  مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و پزشکی بنویسم…!

البته یک مشکلی هم این وسط هست که من معروف نیستم و این خودش از تعداد فالوورهایم کم می کند اما عیبی ندارد این قسمتش خیلی سخت نیست. دختر دایی کوچکم گل بهار که خودش با 14 سال سن به نوعی شاخ اینستا محسوب می شود، با 80 هزار فالوور، راهش را نشانم داده است.

به گفته گل بهارکه در اینستاگرام فوق تخصص دارد، فقط کافی است هر جا این سلبریتی ها هستند، حضور بهم  برسانیم و خودمان را در عکس های دسته جمعی شان بچپانیم…

 و اگر نشد لااقل  یه گوجه ای، کلمی، خیاری  در خیابان به سمت یکی از این جماعت پرت کنیم و بعدش گل  کنیم …

و اگر این راه هم جواب نداد، یک پولی به یکی از این کارگردانان سریال های در پیت می دهیم و یکی دو صحنه ای از جلوی دوربین رد می شویم و در مورد همین دو صفحه مدام استوری می دهیم بیرون و حاشیه سازی می کنیم …

این راه آخری دیگر مطمئنم می گیرد و بعدش که فالوور های مان زیاد شد، به همه نشان می دهیم که نظریات کارشناسانه در مورد همه چیز یعنی چه…! آخر سر باید معلوم شود، چه کسی می تواند نمودار فکری ملت را از زیر خط فقر، بالا ببرد و سیاهچاله های ذهن شان را روشن کند، ما یا این سلبریتی های پیشرو عوام پسند… ؟!

 

/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)