طلاق درتهران 10درصد کاهش یافت

تمدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: میزان واقعه طلاق استان در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا از استانداری تهران، سیاوش شهریور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بدون ذکر آماری دراین خصوص افزود: البته دراین مدت شاهد کاهش آمار واقعه ازدواج نیز در سطح استان تهران بوده ایم.
وی با بیان اینکه تلاش ما این است که 2 برنامه مهم را در استان تهران برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام دهیم، اظهار کرد: اولین برنامه این است که از همه نیروها، امکانات و ظرفیت های موجود استان تهران برای هم‌افزایی، هماهنگی و همکاری متقابل برای انجام یک کار ویژه در حوزه مداخله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: اقدام دوم این است که بتوانیم نظریه های کارشناسان دستگاه های مختلف را در حوزه های پیشگیری در همه بخش ها شنیده و مورد استفاده قرار دهیم و همچنین این نظریه ها را در صورتی که کارکردهای ملی و استانی داشته باشد از طریق بخشنامه به سایر دستگاه ها ابلاغ کنیم.
شهریور افزود: باید در حوزه آموزش و مشاوره های پیش از ازدواج برای افراد جامعه و کارمندان دستگاه ها اقداماتی در استان تهران و سراسر کشور انجام دهیم.
وی بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: ما باید از فضای مجازی به عنوان یک سرمایه اجتماعی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کنیم و بتوانیم شیوه‌های تربیتی را از این رویکرد کم هزینه به مردم ارایه و معرفی کنیم.
شهریور با بیان اینکه ما باید شیوه های سبک زندگی و مهارت های زندگی را به دانش آموزان آموزش دهیم، تصریح کرد: قطعا راه سومی را که باید جدا از پیشگیری و مداخله مدنظر داشته باشیم، توانمندسازی و ارایه آموزش های کیفی برای کامیابی در زندگی برای همه مردم به ویژه نسل نو، دانش آموزان و دانشجویان است.
وی با بیان اینکه حاشیه نشینی، اعتیاد و مفاسد اخلاقی از جمله آسیب های مورد توجه در ستاد فرهنگی اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران است، اظهار کرد: ما این آسیب ها را به صورت تخصصی و بخشی بررسی می کنیم تا در همه حوزه ها به توفیقات خوبی نایل شویم.

/انتهای متن/

درج نظر