بانوی بنیانگذار رشته تکنولوژی آموزشی در ایران درگذشت

پورانداخت فاضلیان بنیانگذار رشته تکنولوژی آموزشی در ایران، اولین دانش‌آموخته‌ ی این رشتهو عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی دریروز درگذشت.

2

دکتر پورانداخت فاضلیان عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی که اولین دانش‌آموخته‌ی تکنولوژی آموزشی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا بود و بنیانگذار همین رشته در کشور محسوب می شود، پس از فارغ التحصیلی و بازگشت به کشور  به تدریس در همین رشته پرداخت. وی  به مدت 15 سال عضو کمسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان این رشته در وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده و همزمان به مدت دو سال عضو کمسیون برنامه‌ریزی درسی شورای‌عالی وزارت آموزش و پرورش را در بخش تکنولوژ آموزشی بود.

وی ارائه‌کننده مقالات گوناگون و متعدد در حوزه‌های تکنولوژی آموزشی در مجامع علمی و پژوهشی، مجلات و کنفرانس‌های بین‌المللی و ملی بوده است.

بعلاوه کتاب های” پیش به سوی یک مدرسه شاد”، “تکنولوژی آموزشی از نظر تا عمل”، “ف‍ره‍ن‍گ‌ ج‍ه‍ان‍ی‌ ارت‍ب‍اطات‌” (ی‍ک‌ ج‍ه‍ان‌، چ‍ن‍دی‍ن‌ ص‍دا)، “ک‍ارب‍رد ت‍ک‍ن‍ول‍وژی‌ آم‍وزش‍ی‌ در ک‍ش‍وره‍ای‌ دی‍گ‍ر”، “یادگیری الکترونیکی”، “تحلیل موضوعی پایان‌نامه‌های رشته تکنولوژی آموزشی”  و ” گزیده مقالات و مباحث کاربردی در علوم تربیتی”، از جمله کتاب‌های چاپ شده فارسی این استاد پیشکسوت است.

پورانداخت فاضلیان همچنین عضو انجمن AECT نیز بوده و مقالات بین‌اللملی و ملی وی به صورت ISI، ISC  و مقالات علمی و پژوهشی مورد استفاده علاقه‌مندان این رشته تحصیلی بوده است.

وی از سال 2005 میلادی تاکنون مشاور علمی-پژوهشی در کمیته علمی منشور جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) بوده و تاکنون نیز مجری یا ناظر ده‌ها طرح پژوهشی اجراشده برای وزراتخانه‌ها و دانشگاه‌ها بوده‌ است.

 همچنین این دانشمند برجسته همکاری با سازمان ملی یونسکو در راستای اعتلای سوادآموزی بزرگسالان و طرح تطبیقی سوادآموزی در رابطه با کشورهای برزیل، تانزانیا، مالی، سومالی و جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه خود داشته ‌است.

 

 سایت به دخت  درگذشت این بانوی دانشمند  را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می گوید.

مراسم: تشیع پیکر این استاد گرانقدر فردا ساعت 9 صبح از مقابل درب منزل ایشان

/انتهای متن/

نمایش نظرات (2)