داستانک/عکس یادگاری

راضیه تجار از زنان نویسنده بنام و فعال ایرانی در سال های پس از پیروزی انقلاب است. متولد پنجم آذر 1326 است و امروز روز تولد استاد است وی در تهران و فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی. مسئولیت های ادبی ـ هنری متعددی چون حضور در شورای بررسی داستان و کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، وزارت ارشاد، جلسات نقد و بررسی داستان حوزه هنری و نیز همکاری با روزنامه ‌جام‌جم، مجله زن روز، مجله سروش و سردبیری ادبیات داستانی و دبیری انجمن قلم ایران در کارنامه اوست. استاد تجار ‌عنوان نویسنده زن برگزیده ادبیات هشت سال دفاع مقدس را هم از سوی حوزه هنری بدست آورده است.

0

موبایلم را روشن می کنم. یک عکس دورهمی .همگی دور سفره نشسته اند. مامان با ملاقه ، آش رشته در بشقاب ته گود جلوی بابا می ریزد. مرضیه قاشق تو دهان می خندد. داداش مر تضی برای او شکلک در می آورد. آبجی نسرین که لباس حاملگی تنش است  یک دست روی شکمش گذاشته و با دست دیگر بشقابش را گرفته جلوی مامان. مصطفی شوهرش در عکس نیست. همان موقع آژیر ماشین به صدا درآمد و او پرید بیرون.

اصلا این دورهمی آش رشته خوران را مامان به افتخار خرید ماشین دامادش راه انداخته بود. می گفت:«دیگه خیالم راحته که بچه پا به ماهم، سریع میرسه بیمارستان.»

اما ماشین مصطفی، مثل یک اسب زخمی ، یالش را از زیر آجر وشیشه وسنگ تکاند و مسافران خود را جا به جا کرد، نه برای دنیا آمدن بچه  بلکه برای بردن همگی به گورستان.

/انتهای متن/

 

درج نظر