دستاوردهای ستاد ملی زن و خانواده از زبان مریم مجتهدزاده

تحکیم بنیان خانواده نخستین دستاوردی بود که در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد و وظایف دستگاه های ذیربطی که مسئول این امر هستند مثل آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت علوم و وزارت ارشاد مشخص و به آنها ابلاغ شد.

0

سرویس خبر به دخت/

مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار مهرخانه در خصوص دستاورد های ستاد ملی زن و خانواده گفت: یکی از اصلی ترین و مهم ترین دستاورد های ستاد ملی زن و خانواده که نتیجه تعداد جلسات برگزار شده تا کنون است، تحکیم بنیان خانواده است.

وی ادامه داد: در واقع تحکیم بنیان خانواده نخستین دستاوردی بود که در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد و وظایف دستگاه های ذیربطی که مسئول این امر هستند مثل آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت علوم و وزارت ارشاد مشخص و به آنها ابلاغ شد.

مجتهدزاده اضافه کرد: بحث دیگر ستاد، بررسی برخی خلأهای قانونی در حوزه زنان بوده است.
مشاور رئیس جمهور در امور بانوان تصریح کرد: در جلسه ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد قوه قضائیه با همکاری نیروی انتظامی در جهت تسهیل و ارتقای نظام حقوقی خانواده بر اساس اصول و مبانی فرهنگ اسلامی و ایرانی بخش ویژه ضابط خانواده‌ را راه‌اندازی کند.
وی ادامه داد: این طرح در قوه قضائیه مورد تأیید قرار گرفته و در جلسات تخصصی که با مسئولان این قوه برگزار کردیم با استقبال خوبی از سوی مسئولان مواجه شده‌ و قرار است به صورت تخصصی در مسائل مربوط به دعاوی خانواده ورود پیدا کند.

مجتهدزاده جدای از اشاره به دو دستاوردی که این ستاد برای زنان به همراه داشته در خصوص سرانجام مصوبه کاهش ساعت کاری مادرانی که فرزند 7 ساله و یا معلول دارند نیز گفت: کاهش ساعت کاری زنان اختصاصاً برای زنان دارای فرزند زیر 7 سال یا دارای همسر و فرزند معلول یا صعب العلاج و زنان سرپرست خانوار در هفت بند به تصویب کمیسیون فرعی دولت رسید و در جریان تصویب قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در واقع کاهش ساعت کاری زنان یکی از مصوبات شورای عالی فرهنگی در جهت تشویق زنان به فرزند آوری ست که البته تسهیلی برای زنان شاغل نیز هست. در واقع این امر مربوط به سال 86 است که در کمیسیون اجتماعی مورد بحث قرار گرفته و اصلاحاتی در مورد آن اعمال شده بود تا به هیئت دولت رسید و قرار شده در ستاد ملی زن و خانواده که سیاست هایی را برای فرزندآوری در دستور کار دارد، بررسی شود و این کار در جلسه بعدی ستاد یعنی ماه آینده انجام خواهد شد.
گفتنی ست لایحه تقلیل ساعت کاری زنان ششم تیر ماه سال جاری در جلسات کمیسیون فرعی امور اجتماعی دولت مطرح و ضمن اعمال اصلاحاتی به تصویب این کمیسیون رسید؛ اما با بررسی در جلسه هیات وزیران از دستور کار خارج شد.

 منبع: مهرخانه/انتهای متن/

درج نظر