جشن پیروزی در میان خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار شد

چهارشنبه یکم آذرماه، همزمان با آغاز هفته بسیج کنگره ی شهدای مدافع حرم در مصلای تهران برگزار شد. در این مراسم جمعی از سرداران سپاه، مسئولین لشکری و کشوری، ،خانواده های شهدای مدافع حرم ایرانی و غیر ایرانی و بسیجیان حضور داشتند و به واسطه پیروزی جبهه مقاومت بر گروه تفکیری داعش جشنی همراه با تقدیر از خانواده های مدافعین حرم برگزار کردند.

0

اهداف شوم داعش

در ابتدای مراسم پس از اجرای تواشیح توسط گروه هم خوانی محمد رسول الله (ع)، سید محمود هاشمی، فرمانده ویژه یگان فاتحین سپاه به ایراد سخنرانی پرداخت: “خدا را شاکریم که پس از مجاهدت های بسیار و تلاش های بی وقفه در طی ٦ سال گذشته، امروز در موقعیتی قرار گرفته ایم که می توانیم با افتخار سخن از افول داعش به میان آوریم و این پیروزی با رشادت های جوانان ایرانی، عراقی، لبنانی، پاکستانی و افغانی محقق شده است و بخش بزرگی از این افتخار نیز نشأت گرفته از صبوری خانواده های این عزیزان است. همه می دانیم داعش جز با کاهش نفوذ ایران و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هدف دیگری نداشت و دلاوری و ایستادگی جوانان در برابر داعش ارزش های معنوی را بار دیگر بر جامعه دمید و مردم یکپارچه در برابر استکبار ایستادند. می توان گفت زنده شدن همین  ارزش های دینی و ملی مردم را برای حادثه ای چون کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به هم پیوند زند. امروز نام هر شهید مدافع حرم مانند شاخه گلی باعث عزت و افتخار این کشور است، بسیج جهان اسلام شکل گرفته و مدافع حرم همیشه آماده جانفشانی برای اسلام است.”عاشورا زنده است

سپس امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: ” ایام پیروزی جبهه مقاومت بر کفر جهانی و هفته بسیج  را تبریک می گویم. شهدای عزیز ما از پیروزی انقلاب، شهدای ترور، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای هسته ای و مدافع حرم شعار “هیهات من الذله” را هنوز زنده نگه داشته اند و دشمن کور خواهد شد اگر احساس کند که کشور ما به برکت شهدا ریشه نخواهد داشت. شهدای ما ثابت کردند عاشورایی هستند و ثابت کردند در صف کربلا بودن محدود به زمان نیست. امروز این پیروزی از شهد شهادت شهدای ماست. اگر دشمن فکر کند می تواند چشمی به کشور داشته باشند بدانند راه ما راه امام حسین (ع) و شهداست.  پدافند هوایی خط مقدم حیثت و آبروی کشور است و با قدرت در کنار سپاه، بسیج، ارتش و ناجا وظیفه حراست از کشور را برعهده داریم.

 

داعش و توطئه های آمریکا و صهیونیسم

در ادامه ی مراسم امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیز ضمن تأکید بر اینکه نظامی ها با اتمام هر عملیاتی باید به تحلیل آن و بیان تجربیات می پردازند تا عبرت ها و آموزه های آن را برای عملیات های بعدی دریابن، گفت:  “ما در منطقه ای هستیم که به دلیل شرایط خاصی که داریم با توطئه های متعدد دشمنان مواجهیم و در واقع گروه تکفیری داعش هم اولین و آخرین این دسیسه های شیطانی نخواهد بود. وقتی این گروه تشکیل شد گفته می شد آن ها می خواهند با یک گروه مبارزه کنند ولی در پشت آن توطئه بزرگی از طرف رژیم صهیونیستی و آمریکا چیده شده بود و امروز برای ما روشن شده که با توطئه بزرگی مواجه بودیم و توانستیم آن را شکست دهیم. آن هایی که این توطئه را طراحی کرده بودند باور نمی کردند  روزی محور مقاومت بتواند با سرعت آماده  شده و با آن مقابله کند. آمریکایی ها می گفتند این جریان بالای بیست سال طول خواهد کشید اما به لطف الهی و برکت خون جوانان، ظرف شش سال طومار این گروه جنایتکار در هم پیچید. آن ها می خواستند فتنه بین مسلمانان بیندازند و انسجام بین شیعه و سنی از بین برود اما به لطف مجاهدت رزمندگان عکس آن در حال شکل گیری است. آماده خواهیم بود با تمام قدرت دفاعی و حفظ آمادگی حرکات دشمن را رصد کرده و از توطئه های دشمن سرافراز بیرون خواهیم آمد تا شرمنده شهدا نشویم.”

سپس تقدیر از برخی خانواده های شهدای مدافع حرم یگان های فاتحین، زینبیون، فاطمیون، حیدریون از کشورهای لبنان ، افغان، پاکستان، عراق ، ایران توسط سرداران سپاه و مسئولین کشور صورت گرفت.شهید حججی یک نفر نبود یک جریان در دل تاریخ بود!

محمدعلی نجفی، شهردار تهران نیز در کنگره ی شهدای مدافع حرم حضور داشت و سخنان کوتاهی را در این خصوص ایراد کرد: “این جلسه معطر است به عطر روح بزرگ شهدای انقلاب و خصوصا شهدای مقاومت و مدافع حرم و خانواده هایشان. شروع ربیع الاول با پیروزی رزمندگان اسلام بر داعش، این جریان شرک و فساد آلود وابسته به صهیونیسم، همراه شده و ما امروز گرد آمدیم که یادآور قهرمانی ها و فداکاری های رزمندگان اسلام باشیم که جان خود را در راه اسلام فدا کردند و اجازه ندادند استکبار و صهیونیسم بر ایران اسلامی نفوذ کند. این شهدا از هر ملیت و قومی در یک چیز یعنی مردمی بودن مشترک بودند، شهدایی که برای مردم جان خود را در طبق اخلاص گذشتند. تا زمانی که اسلام و فرهنگ شهادت در جامعه وجود دارد، در دفاع از اسلام و مسلمین لحظه ای درنگ در جوامع اسلامی به وجود نخواهد آمد و راه اسلام و انقلاب ادامه خواهد داشت. شهید حججی یک نفر نبود یک جریان در دل تاریخ بود، جریانی که منشأ حرارت حرکت و شهادت بوده است.”

در ادامه تماس تلفنی مستقیم با یکی از رزمند گان دلاور یگان فاتحین از آخرین منطقه آزاد شده از دست داعش در سوریه برقرار شد و به شور و حرارت این مراسم افزود.

نجابت و صبوری خانواده های شهدای مدافع حرم

سردار سرتیپ پاسدار سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران به عنوان آخرین سخنران اظهار داشت: “یک پیروزی جاودانه و شگفت انگیز در محل دفن سیاست های آمریکا، اسرائیل و انگلیس شکل گرفت. همه شاهدند چگونه پرچم مسلمانان در بلاد اسلامی به اهتزاز درآمد و پرچم استکبار چگونه به زیر کشیده شد. جهان این روزها شاهد پرتو افشانی خورشید اسلام در عالم بود و شاهد غروب دنیای استکبار و این نشانه ی دلنشینی از به ثمر نشستن خون شهدای مدافعان حرم است. شما خانواده های مدافع حرم فرزندانتان را برای دفاع از حریم آل الله به میدان فرستادید و به خدا توکل کردید. نجابت و حمایت و صبوری شما عامل اصلی رشد روح شهادت در کالبد جهان اسلام شد. شهیدان شما تندیس های زنده استقامت و شرف و عزت مسلمانان هستند. امروز نشان داده شد تنها در مقابل استکبار، منطق جهاد پیروز است . تاریخ چهل ساله انقلاب ما نشان داد آنجا که ما ایستادیم و شهید شدیم ، نهایتا به پیروزی رسیدیم. پس می توان با منطق مقاومت هر تهدیدی را به فرصت مبدل کرد. داعش برای ایجاد شعله های فروزان فتنه در جهان اسلام تشکیل شده بود و فکر می کرد می تواند از روند گسترش اسلام در بلاد اسلامی جلوگیری و قوای خود را بر ایران متمرکز کنند اما آنچه رخ داد این بود که گستره نفوذ انقلاب پیش رفت و باعث پیوند محکم همه ی جهان اسلام شد.”

کنگره شهدای مدافع حرم با اجرای سرود توسط گروه دانش آموزی نسیم قدر و بخش دوم تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم به پایان رسید.

/انتهای متن/

درج نظر