کد #۷۲۴* برای کمک به مظلوم‌ترین آوارگان جهان

یک مسئول جمعیت هلال احمر با تشریح کمپین «قند پارسی» برای جمع آوری کمک‌های مردمی برای مسلمانان میانماری، به جزئیات کد #۷۲۴* جهت کمک به مظلوم‌ترین آوارگان جهان پرداخت.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، اسماعیل رمضانی با اعلام اینکه «قند پارسی» عنوان کمپینی است که کمک‌های مردمی برای مردم آواره میانمار را جمع آوری می‌کند، توضیح داد: عنوان این کمپین اشاره به این شعر معروف حافظ  «شکرشکن شوند همه طوطیان هند/ زین قند پارسی که به بنگاله می‌رود»؛ دارد؛ با این مضمون که اگر در روزگاران بسیار دور زبان شیرین پارسی هدیه ای بود از طرف فرهنگ والای ایران زمین به مردمان آن دیار، اکنون مردم شریف ایران برای دستگیری از مردم رنجور، مظلوم و پناهجوی آن دیار کمک های خود را راهی این منطقه دور در مرزهای بنگلادش و میانمار می کنند.

وی همچنین با اعلام اینکه درگاه پرداخت موبایلی#724* سامانه اصلی دریافت کمک‌های مردمی برای پناهجویان میانمار است،  اظهار کرد: مردم نوع دوست ایران از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به آدرس ghandparsi.rcs.ir نیز می‌توانند کمک‌های خود را ارسال کنند. به علاوه شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر در تمامی بانک‌ها نیز آماده دریافت این کمک‌ها است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت پرداخت کمک‌ها به صورت نقدی، گفت: به علت دوری راه و هزینه گزاف، انتقال کالا به مرز بنگلادش به صرفه نیست و علاوه بر آن نیازهای پناهجویان منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی؛ با کشور ما متفاوت بوده و به همین دلیل دریافت کمک‌های غیرنقدی اصلا قابل انجام نیست.

وی با توضیح اینکه جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یک نهاد کمک رسان بین المللی با ارزیابی دقیق نیازهای منطقه کمک‌های خود را در چهار محور، برنامه ریزی کرده است، افزود: احداث بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به پناهجویان، ارائه 20 هزار وعده غذای گرم در روز به مدت حداقل سه ماه، ارائه کمک‌های تغذیه ای و دارویی به بیش از 25 هزار مادر باردار و کمک به بیش از 14 هزار کودک بی سرپرست آواره در میان مردم از محورهای مهمی است که این کمک های مردمی در آنها هزینه خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر