30 درصد پست های مدیریتی در اختیار بانوان باشد

معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: طبق مصوبه موجود در شورای عالی اداری تا پایان کار دولت باید ۳۰ درصد از پست های مدیریتی در اختیار بانوان باشد.

0
به گزارش به دخت به نقل از مهر، معصومه ابتکار صبح پنج شنبه در نشست هم اندیشی با بانوان فرهیخته فارس افزود: در دولت دوازدهم موضوع ارتقاع و بهبود وضعیت زنان و ارتقاع خانواده را با مشارکت تمامی دستگاه ها مد نظ قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم تکالیف مشخص برای بهبود وضعیت بانوان و خانواده داریم و تبدیل به برنامه های مشخص شده است.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: ماده ۱۰۱ در برنامه ششم اولویت است که در همه بخش ها باید یک نگاه متعادل داشته باشیم و فرصت های برابر ایجاد کنیم در تمامی حوزه های موجود در کشور.

ابتکار افزود: برای رسیدن به این مهم آمار بر اساس تفکیک جنسی لازم است که دلایل مشکلات موجود باید مشخص شود تا بتوانیم راهکار مناسب ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع حضور زنان در سیاست گذاری در مقایسه با گذشته بهتر است و مصوب شده که ۳۰ درصد پست مدیریتی باید در اختیار بانوان باشد.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: یقین داریم که سلامت نفس و تلاش بانوان باعث ایجاد تعادل بیشتر و پیشرفت خواهد شد و این مهم ابلاغ شده است.

ابتکار ادامه داد: امیدوارم این روند و توجه ویژه به بانوان در انتخابات مجلس آینده نتیجه دهد و شاهد سهم بیشتر بانوان باشیم.

وی در خصوص اشتغال بانوان نیز گفت: داشتن سهم بیشتر از اعتبارات مد نظر و تاکید بوده است به خصوص بانوان خود اشتغال و سرپرست خانوار باید بیشتر مورد توجه باشند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مهمترین مولفه این کشور و جامعه سالم داشتن انسان های سالم است بنابر این بلید توجه ویژه به مدارس و دانشگاه شود بنابر این موضوع ۳۰ درصد اشتغال بانوان باید در این ۲ بخش مد نظر قرار داده شود.

ابتکار یادآور شد: باید انسانی آزاد با انتخاب درست و خارج از هرگونه خشم تربیت شود که راه حل این مهم نیز عزت نفس است.

/انتهای متن/

درج نظر