بازداشت زن فعال آمریکایی به دلیل اعتراض به برچسب های ضد اسلامی در نیویورک

پلیس نیویورک، « منی الطحاوی» نویسنده و فعال حقوقی آمریکایی مصری الاصل را به دلیل پاشیدن اسپری رنگ بر روی برچسب های ضد اسلام و مسلمانان در نیویورک بازداشت کرد. برچسب های ضد اسلامی در متروهای نیویورک با حمایت رژیم صهیونیستی چسبانده شده اند.

1

سرویس خبر به دخت/

به گزارش شفقنا روزنامه  نیویورک تایمز ویدیویی را به نمایش گذاشته است که در آن منی الطحاوی زن 45 ساله  فعال در زمینه حقوق زن که با روزنامه هایی همچون نیویورک تایمز، واشنگتن پست و ژورنالیزم پست همکاری می کند توسط نیروهای پلیس نیویورک بازداشت می شود. در این ویدیو وی با صدای بلند فریاد می زند: « ببینید در آمریکا …. مسلمانان معترض» را بازداشت می کنند.

الطحاوی به واسطه ی شرکت در کنفرانس ها و سمینارها اعتراض خود را به فعالیت های خشونت آمیز که برخی با عنوان اسلام و مسلمانان انجام می دهند اعلام کرد.

روز گذشته در متروهای نیویورک فراخوان چسبا ندن اعلان هایی آغاز شد که در آن ها، مسلمانانی که به جهاد دعوت می کنند با عنوان « وحشی» معرفی شدند. این فراخوان با دعوت یکی از گروه های ضد اسلامی آمریکایی آغاز شد.

بر اساس گزارش پایگاه اسلام الیوم « پاملا گیلر» مسوول گروه آمریکایی ضد اسلامی از کاربرد کلمه ی « وحشی» در برچسب ها دفاع کرد.

با وجود اعتراض مدیریت متروی نیویورک، مجموعه  ضد اسلامی توانست برای برگزاری فراخوان مذکور تحت عنوان «آزادی بیان» از دادگاه قضایی نیویورک مجوز کسب کند.

گیلر تاکید کرد: به خاطر اهانت نکردن به وحشی ها از آزادی بیان خود صرف نظر نمی کنم.

منبع:شفقنا/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)