نقش زنان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: وجود 7 هزار زن شهید در دوران دفاع مقدس نشان از نقش بی‌بدیل این قشر در جنگ دارد.

0

سرویس خبر به دخت/

معصومه‌السادات جلیلی حسینی در مراسم تجلیل از همسران نیروهای مسلح خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زنان در دفاع مقدس حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کرده‌اند، اظهار کرد: زنان با تشویق و روحیه دادن به همسران و فرزندان خود در دفاع مقدس حماسه‌های ماندگاری آفریدند.

وی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس نزدیک به 7 هزار نفر زن به درجه شهادت رسیده‌اند، گفت: در طول جنگ تحمیلی زنان نزدیک به 6 هزار جانباز شیمیایی در کشور تقدیم کرده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی به بحث ساخت فیلم و مستندسازی اشاره کرد و افزود: فیلم‌سازان باید به جای اینکه فیلم دختری با کفش کتانی را بسازند، فیلم دختری با روسری آبی که زندگانی شهیده نسرین افضل بوده، را بسازند.

جلیلی حسینی گفت: جوانان باید با هوشیاری و بصیرت جلوی جنگ نرم دشمن را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید از الگوهای اسلامی در فعالیت‌های خود استفاده کنند، تصریح کرد: والدین در خانواده بیشترین نقش را داشته و باید از احادیث ائمه در زندگی بیشتر استفاده کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: عشق به اسلام و میهن سبب شده بود که شهدا خانواده و خودشان را از خاطر ببرند و تنها به مصلحت نظام فکر کرده و با پیروی از مکتب عاشورا حماسه‌های فراموش نشدنی را خلق کنند.

جلیلی حسینی حضور مؤثر و مفید زنان ایران در پشت جبهه‌های جنگ و پشتیبانی از رزمندگان اسلام را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام و شکست دشمنان دانست و گفت: امروز زنان باید رسالت الهی خود را انجام داده و با عمل به وصیت‌نامه شهدا و بیان خاطرات، حقانیت آنها را به گوش جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: امروز نیز بعد از دوران جنگ سخت در تهاجم فرهنگی، محاصره اقتصادی و تهدید و تحریم‌های مکرر دشمن، زنان ایران نقش مهمی را برعهده دارند و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حتی جلوتر از مردان در صف نخست مبارزه قرار دارند.

منبع:فارس/انتهای متن/

درج نظر