گلایه های خانم بازیگر از کم توجهی به کودکان

لادن طباطبایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، نسبت به برخی مشکلات پیرامون کودکان گلایه کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لادن طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون ، به مناسبت روز جهانی کودک، در صفحه اینستاگرامش پستی را منتشر کرد و از کودکانی یاد کرد که به دلایل مختلفی همچون  جدایی والدینشان از یکدیگر ،روزهای سختی را پشت سر می گذارندو گرفتا رمعظلات بسیاری می شوند .

طباطبایی همچنین طباطبایی عنوان کرد:لازم نیست روز جهانی کودک رو تبریک بگیم. تبریک نداره، تعداد کودکانی که واقعا دارن کودکی میکنن انقدر کم هست که به نظر من در این روز باید گریست. 

طباطبایی که فرزندش به بیماری اوتیسم مبتلاست نوشت:
“برای من همیشه سوال بوده.ما آدم بزرگ‌ها، مناسبت‌های مختلفی رو طی سال جشن میگیریم که یکیش روز کودک هست.مناسبت‌ها همیشه خیلی زود تکراری میشن، اصل قضیه از یاد میره و فقط رنگ و لعابش می‌مونه. انفجاری گذرا در فضای مجازی و چند تا نمایشگاه و سمینار و دیگر هیچ!

در همون روز مبارک میشه تخمین زد چندین هزار کودک به نامبارکی دارن روزگار میگذرونن؟ فکر همه میره سراغ کودکان کار یا مناطق محروم… یتیمان و بی خانمانها…، اما فقط این نیست. همین دور و بر ما. تو همین خانواده‌های مرفه و روشنفکر، خانواده‌های تحصیلکرده و متوسط، خانواده‌های سنتی و تابع اصول … کودکانی که قربانیان خاموش رفتار‌های والدینشان هستند. قربانی‌های طبیعی خانواده!

چند روز پیش با دوستی صحبت میکردم که فرزند هجده ساله اش به دلیل زخم گسترده روده بزرگ، طی عمل‌های خیلی سنگین کل روده بزرگش رو از دست داده. نازنینی که سال‌ها با استرس جدایی پدر و مادر و درگیری‌های پس از طلاق سر کرده بود. دختر خود من سها؛ سال‌ها تحت فشار پس از جدایی ما بود. میگرفتمش، میومدن میبردن قایمش میکردن دور میشدم، داد و هوار که مادر بی عاطفه! سر درگم و بلاتکلیف، چهار سال عمر بچه من بی هیچ آموزشی از دست رفت. چرا؟ نمیدونم.عدم اعتماد، انتقام، مالیدن پوزه به خاک! مهم نیست. مهم سال‌های عذاب و صدماتی هست که به کودک وارد میشه، که اغلب غیر قابل جبرانه. همه ما می‌گردیم که ایراد بقیه رو بگیریم، ولی خودمون رو نمی‌بینیم.

لازم نیست روز جهانی کودک رو تبریک بگیم. تبریک نداره؛ تعداد کودکانی که واقعا دارن کودکی میکنن انقدر کم هست که به نظر من در این روز باید گریست.
اگر ازدواج موفقی ندارید، حداقل والدین موفقی باشید؛ کودک رو دستمایه انتقام جویی خودتون نکنیدبهای سنگین این کار رو خواهید پرداخت.
روز کودک یعنی باور کردن اینکه کودک شما بزرگترین حاصل عمر شماست. لازم نیست بهترین باشید. کافیست بهترینِ خودتان باشید.”

/انتهای متن/

درج نظر