نخستین زن محجبه مدل آمریکایی در مصاحبه‌ای گفته است که به مسلمان بودنش افتخار می‌کند و نحوه‌ لباس پوشیدنش بخشی از فرهنگ و دین اوست.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، «حلیمه آدن»(Halima Aden) دختر دانشجویی بود که در مینسوتا زندگی می‌کرد اما حضور او در مسابقات ملکه زیبایی مینسوتا باعث شد به عنوان نخستین زن محجبه این مسابقات به شهرت برسد.

بر اساس گزارش میل‌آنلاین،حرکت کردن با دنیای مد محدود به سن، جنس، ملیت و مذهب نیست؛ مسلمانان هم می‌توانند استایل زیبا و مد روز داشته باشند و در دنیای مد فعالیت کنند.

اخیرا کمپانی‌های مد، نشان داده‌اند که تمایل دارند در مجموعه کارها و طرح‌هایشان از حجاب استفاده کنند.

«حلیمه آدن»، مدل سومالیایی و مسلمانی است که در هفته‌ مد نیویورک شرکت کرد و به عنوان جذاب ترین مدل هفته انتخاب شد.

طبق این گزارش، دختر 19 ساله‌ای به نام حلیمه آدن، در مسابقات زیبایی بانوی مینِسوتا شرکت کرد، درحالی‌که در تمام طول مسابقه حجاب کامل داشت و حتی در هنگام نمایش لباس‌های شنا با لباس شنایی با طرح اسلامی برای زنان مسلمان ظاهر شد.

این لباس شنا کاملا آزاد و راحت است و تمام بدن و موها را می‌پوشاند.اخیرا تصویر «حلیما آدن» بر روی کاور مجله‌ معروف مد «کارین رویتفلد» نیز قرار گرفته است.

«حلیمه آدن» در اردوگاه پناهندگان کنیایی به دنیا آمد و تا 6 سالگی در همان‌جا زندگی کرد؛ خانواده‌اش به دنبال سرپناهی در آمریکا بودند و در نهایت به مینِسوتا نقل مکان کردند.اردوگاهی که حلیمه به همراه خانواده‌اش در آنجا زندگی می‌کرد، شامل افراد سومالیایی، سودانی و اتیوپیایی بودند که همین باعث شد او از کودکی یاد بگیرد دیگران را با هر نژاد و ملیتی که هستند بپذیرد.

حلیمه آدن می‌گوید: “با آمدن به آمریکا، متوجه شدم که کودکان در گروه‌های مختلف بازی می‌کنند؛ در اردوگاهی که ما زندگی می‌کردیم همه‌ی بچه‌ها با هم بازی می‌کردند.”

در «سینت کلود»، وی اولین دختر مسلمانی بود که دختر شایسته‌ شهر شد و بعدها اولین دختر مسلمانی بود که به مسابقات بانوی مینسوتا راه پیدا کرد؛ این مسابقات زیر نظر سازمان دختر شایسته‌ آمریکا که قبلا متعلق به دونالد ترامپ بود برگزار شد و حلیمه در این مسابقات به دوره‌ نیمه نهایی راه پیدا کرد.

«حلیما آدن» درباره‌ فعالیت‌های خود در دنیای مدلینگ می‌گوید: “هیچ وقت تصورش را نمی‌کردم که به عنوان یک مدل در زمینه‌ مدلینگ فعالیت کنم؛ در حقیقت تا آن موقع ندیده بودم کسی با وجود حجاب کار مدلینگ انجام دهد؛ امیدوارم به زنان مسلمان و دختران جوان نشان دهم که آنها هم در دنیای مد جای دارند؛ من واقعا اعتقاد دارم که این تنوع نشانه‌ زیبایی است.”

بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، گزارش شد که برخی زنان مسلمان از داشتن حجاب در مکان عمومی می‌ترسند.

در حال حاضر این مدل سومالیایی – آمریکایی با یک آژانس مدلینگ قرارداد بسته و در هفته‌ مد نیویورک و نمایش لباس “کانیه وست” نیز حضور داشت.

زمانی که از او پرسیده شد آیا بعدها هم در فعالیت‌های مدلینگ حجاب خود را حفظ می‌کند، گفت: “من به مسلمان بودنم افتخار می‌کنم و نحوه‌ لباس پوشیدن من بخشی از فرهنگ و دین من است؛ من با حجاب و پوشیدگی بسیار راحتم؛ برای زیبا بودن نیازی نیست بدن خود را به نمایش بگذارید.”

توصیه‌ حلیما به دختران مسلمان این است: “همیشه خود واقعی‌تان باشید؛ موانع همیشه می‌توانند شکسته شوند.”

/انتهای متن/

درج نظر