گذری به نمایشگاه زنان و تولید ملی

الان عصر یکشنبه 26 شهریور است و اینجا بوستان گفتگوست، محل برگزاری نمایشگاه “زنان و تولید ملی”.

6

سرویس اجتماعی به دخت/

قبل از وارد شدن به محوطه اصلی نمایشگاه میزهایی در فواصل منظم که پشت هر کدام خانمی مشغول کار بود، توجهم را به خود جلب کرد. یکی از میزها مربوط به  خانم جوانی است که مشغول خوشنویسی به خط لاتین است.خانم جباری بیشتر آیات قرآنی را به خط لاتین و به شیوه ی کاپرپلیت خوشنویسی می کند و آن را همانند خط نستعلیق می داند.

در میزهای دیگر خانم هایی مشغول کارهای دستی از جمله کاشی معرق،تذهیب و گل و مرغ و نقاشی بودند.

در قسمت های داخلی نمایشگاه در غرفه های مختلف محصولاتی مثل عرقیجات، شیرینی خانگی، ترشی، شال و روسری، مانتو و شلوار به فروش می رسد.

سر در غرفه ها نوشته شده : مرکز مهارت آموزش کوثر. در ستاد واقع در نمایشگاه (ستاد توانمند سازی شهرداری)  با یکی از مشاورین این ستاد گفتگو کردم. توضیح داد که  پنج سال است این ستاد در شهرداری تهران راه اندازی شده و هدف از آن آموزش و اشتغال زنان بی سرپرست و یا بد سرپرست است که بتوانند از این طریق میزان آسیب ها و مشکلات جامعه را کمتر کنند.

این ستاد در خیابان زرتشت مستقر است. در هر منطقه شهرداری تهران مسئول امور بانوان بعد از بررسی و تحقیق در مورد زنانی که به این ستاد مراجعه می کنند، شرایط آموزش و اشتغال آنان را فراهم می کند.

در واقع این نمایشگاه شرایطی برای  این بانوان فراهم کرد تا بتوانند حاصل کار و تلاش و توانمندی های خود را در فضایی مناسب عرضه کنند.

نمایشگاه تا 30 شهریور ماه از ساعت 9 الی 22 پذیرای علاقه مندان است.

کوثر توسلی /انتهای متن/

نمایش نظرات (6)