توافق ایران و اندونزی برای توسعه همکاری ها در حوزه زنان و کودکان

مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امورخارجه کشورمان و وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی خواستار توسعه همکاری دو کشور در حوزه زنان و کودکان شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، ‘زهرا پیشگاهی فرد’ مشاور وزیر و مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امورخارجه کشورمان که برای شرکت در چهارمین دور گفت وگوی حقوق بشری با جمهوری اندونزی به جاکارتا سفر کرده است روز گذشته با خانم ‘یوهانا یمبیس’ وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و گفت وگو کرد.
مشاور وزیر خارجه کشورمان در این دیدار که ‘ولی الله محمدی نصرآبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز حضور داشت با اشاره به روابط خوب و نزدیک میان دو کشور و تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان و خانواده، بر آمادگی کشورمان جهت تبادل تجربیات دو کشور در این زمینه تاکید کرد.
وی با اشاره به سه اقدام مهم و اساسی ایران در مورد زنان و خانواده پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی زنان برای سرمایه گذاری، ایجاد دفتر امور زنان در ریاست جمهوری برای اجرای این سیاست ها و وضع قوانین در مسیر توسعه و توانمندسازی زنان، گفت که این اقدام ها دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.
پیشگاهی فرد با تاکید بر اینکه زنان ایران در همه صحنه ها حضور کامل و فعالی دارند، به حضور این قشر در انتخابات اشاره کرد و گفت: در انتخابات شورای شهر و روستاها، زنان استقبال خوبی برای حضور در شوراهای مناطق داشته و در شوراهای اکثر مناطق و روستاها حضور پررنگی دارند و اعضای شوراهای برخی روستاها را نیز به طور کامل خانم ها تشکیل می دهند.
‘یوهانا یمبیس’ وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی نیز در این دیدار علاقه مندی کشورش را برای گسترش روابط و همکاری ها با ایران در بخش های مختلف به ویژه زنان و کودکان اعلام کرد.
وی به سفر چند ماه قبل خود به مشهد و ملاقات با معاون امور زنان رئیس جمهوری کشورمان اشاره کرد و گفت که در دیدار و مذاکره تصمیم گرفته شد یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور در حوزه توانمندسازی زنان آماده و در آینده به امضاء برسد.
این وزیر اندونزیایی تصریح کرد: ما علاقه مند به امضای این سند همکاری هستیم و این دیدارها و سفرها می تواند ما را در تدوین یادداشت تفاهم یاری نماید.
وی در ادامه به تشریح وظایف وزارت توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی تحت نظر خود و چگونگی هماهنگی با وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ، دادگستری، حقوق بشر و امور اجتماعی جهت رسیدگی به امور زنان و کودکان پرداخت.
‘یوهانا یمبیس’ گفت: زنان اندونزیایی در تمامی بخش های جامعه فعال هستند، در کابینه اندونزی 8 زن به عنوان وزیر فعالیت می کنند و بیش از 100 مقام منطقه ای به زنان اختصاص یافته است.
وی عدم توازن میان حقوق زنان و مردان، قاچاق زنان و کودکان و همچنین اعمال خشونت نسبت به این قشر را مهمترین چالش دولت اندونزی عنوان کرد و گفت: اولویت کاری وزارت توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان جمهوری اندونزی رفع خشونت علیه زنان و کودکان، مبارزه با قاچاق زنان و کودکان، افزایش بهداشت عمومی و سلامت زنان و کودکان و بالا بردن میزان مشارکت اجتماعی آنان است.
وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی ابراز امیدواری کرد با تبادل تجربیات و دیدگاه ها با جمهوری اسلامی ایران، کشورش بتواند بر این مسائل فائق آید.

/انتهای متن/

درج نظر