لزوم ایجاد اتاق های مادر و کودک در دانشگاهها و محیط کار

سیاری در اهمیت تغذیه با شیر مادر،گفت:تغذیه از شیرمادر نه تنها از مرگ کودکان جلوگیری می کند بلکه سبب رشد آنها و جلوگیری از بیماری های مزمن در اینده کودک می شود.

0
به گزارش به دخت به نقل از مهر، دکتر  علی اکبر سیاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان در مراسم بزرگداشت شیرمادر گفت: یک مادر در طول بارداری تا تولد کودک هشت مرتبه مورد معاینه قرار می گیرد تا دوران بارداری خوب و زایمان ایمنی داشته باشد. اموزشی که به مادران در سطح کشور داده می شود در حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان انجام می شود.

وی افزود: در سیاستگذاری ها تحقیقات لازم انجام می شود که متوجه روند پیشرفت در اهدافمان شویم.

سیاری تصریح کرد: حوزه بهداشت وزارت بهداشت و درمان فرهنگ سازی در ترویج تغذیه با شیر مادر و  تکنیک و روشی که باید به مادران آموزش داده شود را بر عهده دارد. ما بدنبال جلوگیری از مرگ نابه هنگام مادر و کودک و ارتقا سلامت آنها هستیم.تغذیه از شیرمادر نه تنها از مرگ آنها جلوگیری می کند بلکه سبب رشد آنها و جلوگیری از بیماری های مزمن در اینده کودک می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان اذعان کرد: لازم است در ساعات اولیه تولد، کودک با شیرمادر تغذیه شود.

سیاری تاکید کرد: در جامعه امروز نمیتوان مادران را از کار و تحصیل منع کرد . می بایست  در محیط دانشگاه و محیط کار مکان مناسب برای تغذیه کودک با شیر مادر فراهم شود.یکی از لازمه های این کار قانون و عزم مدیران است و در گام بعدی تقاضای اجتماعی لازم است. 

وی اظهارداشت: شعار ترویج سلامت با شیر مادر شعار بسیار ارزنده ایست که ما در تلاشیم که این موضوع را محقق شود.

/انتهای متن/

درج نظر