نخستین مدیر زن یک مجموعه ورزشی

گفت‌وگو با دختر شهیدشیرودی که حالا مدیر مجموعه شهیدکشوری است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرآنلاین؛ روز یکشنبه بود که مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسع و نگهداری اماکن ورزشی در حکمی آناهیتا شیرودی را به عنوان سرپرست جدید مجموعه ورزشی کشوری معرفی کرد. نام خانوادگی شیرودی حس کنجکاوی خیلی ها را به این سمت می کشاند که او نسبتی با شهید علی اکبر شیرودی داشته باشد. وقتی با او تماس گرفتیم ایشان در پاسخ به اولین سوال ما گفت: «بله من دختر شهید شیرودی هستم و باید بگویم که برای اولین بار نیست که مسئولیت اجرایی درکشور می گیرم. بیش از 17 – 18 سال است که در مجموعه ورزش وزارتخانه مشغول هستم.»

او که نخستین بانویی است که مدیریت یک مجموعه ورزشی را بر عهده می گیرد این را گفت و ادامه داد: «من همان اول یک چیز را روشن کردم. اینکه اصلا اهل لابی و تعارف ها روزمره نیستم. کار باید پیش برود و نفراتی باید سر کار باشند که کاربلد باشند. راه من همان راهی است که پدرم رفته و اصلا دوست ندارم حقی ناحق شود. شک نکنید اگر توانایی اداره این مجموعه را نداشتم یا در خودم نمی دیدم که می توانم این کار را انجام بدهم هرگز قبول نمی کردم. بر اساس تجربیاتی که در این سال ها کسب کرده ام پیشنهاد مطرح شده برای مدیریت مجموعه را پذیرفتم.»

شیرودی در واکنش به این سوال که نخستین بانویی است که چنین پستی می گیرد گفت: «شخصاً به کار اجرایی علاقه‌مند هستم، ترجیح دادم پیشنهاد مطرح شده برای مدیریت مجموعه ورزشی را بپذیرم؛ بخصوص اینکه اولین بار بود که چنین پیشنهادی به یک خانم داده می‌شد. اینکه به عنوان اولین زن، مدیریت یک مجموعه ورزشی را عهده‌دار شده‌ام را دوست دارم بخصوص اینکه این‌گونه می‌توان ثابت کرد خانم‌ها هم می‌توانند در کارهای اجرایی موفق باشند.»

او در ادامه درباره اهدافش هم حرف زد و گفت: «باید از لحاظ ساختاری استفاده بهینه از مجموعه کرد. باید بررسی‌هایی در مورد درآمد ورزشگاه داشته باشم. بخصوص که نظرم بر این است که باید درآمد ورزشگاه بالا باشد تا بتوان خدمات شایسته از آن گرفت. در این زمینه باید وضعیت همکاری پیمانکاران نیز مورد نظر قرار بگیرد، از این حیث که بر اساس قراردادهای منعقد شده با آنها، چه خدماتی ارائه می‌شود و آیا این خدمات رضایت شهروندان را به همراه داشته است؟ ضمن اینکه بنده شنیده‌ام فدراسیون‌ها اجاره‌ای به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نمی‌دهند در حالی که شخصاً با آن مخالفم. به هر حال مجموعه کشوری یک ساختمان دولتی است که متعلق به شرکت توسعه است و باید از منابع آن برای بهبود روند کاری مجموعه استفاده بهینه داشت. اینکه از ساختمان‌های این مجموعه استفاده شود، اما پرداختی بابت آن صورت نگیرد، درست نیست چون باعث می‌شود مجموعه کشوری مستهلک شود. در هر صورت باید در این زمینه بررسی‌های دقیق‌تری را انجام دهم، سپس برای آن طرح برنامه داشته باشم. به طور کلی این را قبول ندارم که بدون پرداختی از ساختمان استفاده شود.»

او در پایان گفت: «همان طور که گفتم راه من راه پدرم است.من سه سال بیشتر نداشتم که ایشان شهید شدند. سعادت اینکه پدرم را ببینم و در یادم بماند را نداشته ام اما شک نداشته باشید که راه او را خواهم رفت.»

/انتهای متن/

درج نظر