لزوم آموزش ضمن خدمت معلمان برای اقناع دانش‌آموزان در زمینه حجاب

مسئول سازمان بسیج زنان کشور گفت: مدرسه باید زیبایی ارزش‌ها و عفاف را به دختران منتقل کند و با مباحث اقناعی این مسئله را برای آنها جا بیندازد که البته مقدمه آن آموزش به معلمان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج زنان کشور با بیان اینکه دلایل زیادی برای فاصله گرفتن برخی دختران از حجاب و عفاف وجود دارد اظهار داشت: اگر به مجموع دلایل پرداخته نشود در پیدا کردن راهکار دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود:‌ یکی از عوامل دخیل در تربیت دینی و تمایل دختران به حجاب، خانواده است و متأسفانه اکنون برخی از خانواده‌ها از سر غفلت به ماهواره رو آورده‌اند.

اصلانی با بیان اینکه عدم مراقبت در فضای مجازی هم بسیار زیانبار است گفت: متأسفانه برخی دختران ما در فضای مجازی گرفتار مواد مخدر و مشروبات الکلی شده‌اند و بخشی از این مسئله به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای خانواده‌هاست که لازم است با مشارکت انجمن اولیا و مربیان هشدارهای لازم به خانواده‌ها داده شود و برای آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

مسئول سازمان بسیج زنان کشور تقویت ارتباط دختر و پدر را عامل مهم دیگر برای جلوگیری از بدپوششی و گرفتار شدن دختران در دام‌ آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: کمرنگ شدن رابطه دختران و پدران در افزایش آسیب‌های اجتماعی که یکی از آنها بدپوششی و آرایش افراطی و دور شدن از حیا و عفاف است، نقش دارد.

اصلانی تصریح کرد: عامل مهم دیگر مدرسه است؛ مدرسه در جامعه‌پذیر کردن دانش‌آموزان نقش مهمی دارد و با تقویت باورها می‌تواند در مقابله با بدپوششی و بی‌حیایی مؤثر عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه باید زیبایی ارزش‌ها و عفاف را به دختران منتقل کند و با مباحث اقناعی این مسئله را برای آنها جا بیندازد که البته مقدمه آن آموزش به معلمان است. 

مسئول سازمان بسیج زنان کشور با بیان اینکه تربیت دینی تنها وظیفه معلمان دینی و پرورشی نیست اظهار داشت: لازم است برای همه معلمان آموزش ضمن خدمت برای اقناع دانش‌آموزان برگزار شود کما اینکه در سال 91 با برنامه ستاد صیانت وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و بسیج برنامه‌ای برای ضمن خدمت معلمان ایجاد کردند که مورد استقبال آنها قرار گرفت و برنامه موفقی بود اما ادامه پیدا نکرد.

 اصلانی ادامه داد: چنین اقدام موفقی باید با برنامه‌ریزی جدید دوباره عملیاتی شود و به صورت عمیق شروع شود و دوره‌ها هم دائمی باشد تا مثمر ثمر شود.

مسئول سازمان بسیج زنان کشور افزود: ریشه مشکلات اینجاست که وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر دوش نهادهای مختلف برای ترویج حجاب گذاشته است جدی پیگیری نمی‌شود و برای آن بودجه هم در نظر گرفته نمی‌شود.

وی اقدام ریشه‌ای را اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: روح سند تحول توأمان شدن آموزش و تربیت است. متاسفانه اکنون مدارس ما آموزش محور هستند و با مباحث تربیتی بیگانه‌اند. مدارس افتخارشان در تعداد پذیرش کنکور است اما مسائل تربیتی و موفقیت در آن برای آنها اهمیت چندانی ندارد.

/انتهای متن/

درج نظر