امكان حضور مردان در اتاق زايمان از پاییز امسال

مسئول زایشگاه بیمارستان ضیائیان از اجرایی کردن حضور همسر در اتاق زايمان از پاییز امسال خبر داد و گفت: زيرساخت‌هاي لازم براي اجراي اين برنامه در بیمارستان فراهم شده است به طوري كه با اجرايي كردن طرح، هر فرد براي زايمان در يك اتاق و با حضور يك ماما مورد مراقبت قرار می‌گیرد.

0

سرویس خبر به دخت/

زهرا ترابی در گفت وگو با ایسنا ، از مزیت‌های این طرح گفت: حضور پدر در اتاق زايمان، باعث افزايش اعتماد به نفس زنان حين زايمان می‌شود و به علت اثر تسكين‌ دهندگي‌ تا حدودي از شدت دردهاي زايماني مي‌كاهد و مادر کمتر نیاز به بی‌حس کننده و داروهای تسکین دهنده دارد و حتی طول مدت زایمان کوتاه شده و به دنبال آن باعث ارتباط هر چه سریعتر پدر و فرزند می شود.

وی ادامه داد: همسران هنگام حضور در اتاق زایمان بايد آموزش مناسبي درخصوص حمايت‌هاي دوران بارداري ببينند تا بتوانند همراهي مناسبي، هنگام زايمان داشته باشند در غیر این صورت می تواند باعث دخالت بي‌جاي او در كار پزشك شود و جهت انجام این امر بایستی در کلاس های آموزشی به مدت 8 جلسه شرکت کنند.

این کارشناس مامایی با بیان اینکه این طرح در بسياري از كشورهاي غربي سابقه‌اي طولاني دارد، اظهار کرد: حضور همسر در اتاق زايمان در کشورهای اسلامی امری غیرعادی است  ،اما منع قانونی ندارد و برای اجرایی کردن این موضوع نیازمند فضاهای جداگانه است که امکان آن در این بیمارستان فراهم شده است.

ترابی از اجرایی کردن حضور همسر در اتاق زايمان بیمارستان ضیائیان از پاییز امسال خبر داد و گفت: زيرساخت‌هاي لازم براي اجراي اين برنامه در بیمارستان فراهم شده است به طوري كه با اجرايي كردن طرح، هر فرد براي زايمان در يك اتاق و با حضور يك ماما مورد مراقبت قرار می گیرد.

مسئول زایشگاه بیمارستان ضیائیان با بیان این مطلب که هزینه این نوع زایمان تحت پوشش بیمه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 ماما در این مجموعه مشغول به کار هستند که با اجرای طرح 15 نیروی ماما جذب خواهیم کرد.

منبع:وفا/انتهای متن/

درج نظر