نمایشگاه و راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در یاسوج برگزار می شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فتح از برگزاری راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب برنامه های مختلف و متنوعی در استان برگزار می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایل بانو، زهرا باقری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فتح در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: حجاب ظاهری ما نماد عفت باطنی است، حجاب زن مسلمان امنیت زنان و مردان ما را حفظ می کند و باعث حفظ بنیاد خانواده است.

وی بیان کرد: بی‌عفتی و بدحجابی در روابط جامعه به ضرر جامعه است و بیشتر به ضرر زن است و قدرت فکر کردن و کار کردن را از زن می‌گیرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فتح  عنوان کرد: اسلام حضور زن را در جامعه الزامی می‌داند اما با شرط و شروط که اولاً مهمترین وظیفه یعنی تربیت فرزندان را تحت تاثیر نگذارد دوماً این‌که کرامت زن را زیر سئوال نبرد و سوماً این‌که توان انجام آن را داشته باشد.

باقری به برنامه های هفته عفاف و حجاب در سطح استان اشاره کرد و گفت: در هفته عفاف و حجاب که از 17 تیر ماه آغاز و تا 23 تیرماه ادامه دارد گفت: ایام هفته عفاف و حجاب به نام های مختلفی از جمله  شنبه عفاف و حجاب، گرایش انسانی، انتخاب ایرانی، یکشنبه عفاف و حجاب، آزادی، کرامت انسانی، حقوق شهروندی، دوشنبه عفاف و حجاب، تجلی مشارکت اجتماعی، روز چهارم تولید اشتغال نه به پوشاک خارجی، سه شنبه مردان غیور، زنان عفیف، خانواده متعالی، چهارشنبه جشن صیانت از حریم خانواده، پنجشنبه عفاف و حجاب، نشاط اجتماعی، امنیت اخلاقی و جمعه جامعه عفیف زمینه‌ساز ظهور نامگذاری شده است.

 وی تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه های عفاف و حجاب در سطح استان، برگزاری نشست های تربیتی در حسینیه ها و مساجد، فضاسازی شهری از ادارت استان تا معابر و خیابان ها و نصب بنر، برگزاری میزگرد عفاف و حجاب در صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب در مرکز استان از مهمترین برنامه های روز ملی عفاف و حجاب در استان است.

باقری با بیان اینکه راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب چهارشنبه 21 تیر ماه ساعت 9 صبح از میدان هفتم تیر یاسوج به سمت مصلی بزرگ امام خمینی(ره) یاسوج با حضور اقشار مختلف مردم زنان و مردان برگزار می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فتح  افزود: برگزاری نشست های تربیتی در تفرجگاه ها در طول هفته، تهیه بروشور حجاب و عفاف و توزیع آن در بین مردم، تهیه برچسب تبلیغاتی با موضوع عفاف و حجاب جهت نصب بر روی شیشه های خودروی های عمومی از جمله اتوبوس ها و تاکسی ها، ایجاد و راه اندازی سایت فرشته های زمینی در خصوص عفاف و حجاب در طول سال، برپایی غرفه حجاب و عفاف با دوخت مقنعه و چادر با تخفیف که از طرح های اقتصاد مقاومتی و عفاف و حجاب از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب در استان است.

وی به مسابقه کتابخوانی در ارتباط با هفته عفاف و حجاب به مناسبت سالگرد شهدای مسجد گوهر شاد اشاره کرد و گفت: اسم این کتاب عفت ندای فطرت است که مسابقه از این کتاب است و به نفرات برتر جوایزی اهدا می شود.

باقری اظهار کرد: همچنین شناسایی زنان کارآفرین محجبه و سرکشی از کارگاه تولیدی بانوان از دیگر برنامه هفته عفاف و حجاب است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فتح  گفت: هدف از برگزاری این برنامه های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده های ایرانی همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی است.

/انتهای متن/

درج نظر