انجام تست غربالگری اوتیسم کاملا رایگان است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: انجام تست غربالگری اوتیسم کاملا رایگان است و مهدهای کودک مجاز به دریافت هیچ مبلغی از خانواده‌ها نیستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از میزان، احمد خاکی گفت: در حال حاضر شاهد اجرای طرح غربالگری اوتیسم در مهدکودک‌های سراسر کشور هستیم.

وی افزود: انجام تست غربالگری اوتیسم با همکاری کارشناسان حوزه روانشناسی در مهد‌های کودک سراسر تهران نیز انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به فرآیند تشخیص اوتیسم در کودکان تصریح کرد: تست اولیه از تمام کودکان در مهد‌های کودک انجام می‌شود و در صورتی که یک کودک مشکوک به بیماری اوتیسم باشد، به مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی و یا مراکز خصوصی معرفی می‌شود.

خاکی در واکنش به اخذ وجه از خانواده‌ها در برخی از مهد‌های کودک برای انجام تست غربالگری بیماری اوتیسم خاطرنشان کرد: در حال حاضر گزارش شده که در برخی از مهد‌های کودک شهر تهران بابت انجام تست غربالگری اوتیسم از خانواده‌ها مبالغی اخذ شده که این اتفاق تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح غربالگری اوتیسم، نیز تاکید داشتیم که برای انجام تست غربالگری در مهد‌های کودک هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نشود و مهد‌های کودک موظف به اجرای سیاست‌های سازمان بهزیستی هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران از خانواده‌ها خواست در صورتی که مهد‌های کودک بابت انجام تست غربالگری اوتیسم مبالغی را مطالبه کردند، این تخلف را به سازمان بازرسی سازمان بهزیستی کشور اطلاع دهند.

/انتهای متن/

درج نظر