پرسش از شما، پاسخ از مشاور حقوقی

مشاور حقوقی سایت به دخت دکتر فرزانه اژدری به سوال کاربران: خانم فرزانه و یک کاربر ناشناس در خرداد 96 پاسخ داده است.

0

سوال اول: فرزانه

سلام روزتون بخیر من ایمیل شما رو از سایت برداشتم.

 سوالم اینه در صورت فوت پدر و وکالت دو دختر مجرد به مادر آیا حق اولاد به مادر تعلق می گیرد؟ ودیگر اینکه پس از فوت مادر و دادن وکالت دختران به مادر بازهم می توانند از مستمری پدر فوت شده استفاده کنند؟

مزیت وکالت به مادر ویا جدا واریز شدن حقوق به دختران چیست؟ممنون میشم پاسخم رو بدید.

 

پاسخ سوال :

برای دریافت مستمری نیاز به وکالت نیست تازمانی که شرایط دریافت کنندگان مستمری تغییر نکنه مستمری به حسابشان واریز میشود ببرای هرکدام از دختران تازمانی که مجرد هستند وبرای مادر تا زمانی که در قید حیاتن. اگر هرکدام از دختران ازدواج کنند یا مادر فوت کنند یا ازدواج کنند سهمشان بین باقیماندگان تقسیم می شود.

سوال دوم: ناشناس

سلام من شوهرم رفته درخواست طلاق داده همه ادعاشم اینه که من تندم و زود عصبانی میشم و با خونوادم در ارتباطم. به نظر شما من میتونم تو شورای حل اختلاف در برابر درخواست طلاقش مقاومت کنم؟

 

پاسخ سوال:

طبق قانون اختیار طلاق به دست مرد است. البته قاضی دلیل طلاق را می پرسد وسعی در اصلاح بین زن و شوهر با ارجاع به مشاوره . از این مهمتر در صورت طلاق باید همه حقوق مالی زن را نیز پرداخت کند که شامل نفقه معوقه، مهریه و اجرت المثل است ودرصورت درخواست زوجه نصف اموالی را که در دوران زوجیت به دست آورده، باید به نام زوجه کند.

شما فکر می کنیدهمسرتان ازعهده ی این شرایط بر می آید؟

به شما توصیه می کنیم در صورت دادخواست طلاق از طرف همسرتان، دادخواست دریافت نصف اموالی را که دارد وبه نام وی هست،  به جای اجرت المثل بکنید.

/انتهای متن/

درج نظر