کانون‌های ازدواج آسان در اراک سامان می‌یابند

فرماندار اراک با بیان اینکه کانون‌های ازدواج آسان در شهرستان اراک بصورت پراکنده در حال فعالیت هستند، گفت: از این بعد این کانون‌ها منسجم‌تر و بر مبنای قانون به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایکنا، از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک، در جلسه شورای فرهنگ عمومی اراک که امروز، پنجشنبه ۲۵ خرداد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری، تاکنون جلسات متعددی پیرامون این سیاست‌ها در فرمانداری اراک برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران در سنین مناسب ازدواج و تشکیل خانواده با وضع سیاست‌های اجرایی قوانین و مقررات تشویقی، حمایتی، فرهنگ‌سازی، ارزشگذاری به تشکیل خانواده متعالی بر اساس سنت الهی یکی از بندهای مهمی است که با نگاه بومی سازی باید در شهر اراک اجرا شود.
بختیاری تصریح کرد: به منظور اجرای این بند از سیاست‌های ابلاغی باید از ظرفیت‌های مؤسسات مردم نهاد به بهترین نحو ممکن استفاده شود زیرا این مؤسسات به دور از مباحث اقتصادی می‌توانند خدمات تخصصی در این حوزه به جوانان ارائه دهند.
فرماندار اراک گفت: در کنار آن دانشگاه‌ها از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، قصد داریم از ظرفیت‌های کانون‌های دانشجویی با مشارکت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این خصوص استفاده کرده تا فرهنگ ازدواج ساده و آسان در جامه بیش از گذشته رواج پیدا کند.
وی با بیان اینکه کانون‌های ازدواج آسان در شهرستان اراک بصورت پراکنده در حال فعالیت هستند، گفت: از این بعد این کانون‌ها منسجم‌تر و بر مبنای قانون به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
بختیاری عنوان کرد: تاکید ما این است که فرهنگ ازدواج آسان جایگزین ازدواج‌های تجمل گرایانه شود و این امر زمانی محقق می‌شود که خانواده‌ها را از عواقب ناگوار اینگونه ازدواج‌ها آگاه سازیم. با استفاده از آموزش می‌توانیم فرهنگ غلطی که امروز در بعضی از خانواده‌ها تبدیل به تابو شده است را برطرف کنیم.
فرماندار اراک گفت: در کنار آن باید به خانواده‌ها در زمینه‌ آسیب‌های اجتماعی که در اثر ازدواج‌های ناآگاهانه و غلط اتفاق می‌افتد آموزش ببینند زیرا اکثر طلاق‌ها ناشی از این نوع ازدواج است، طلاق خود یکی از عوامل اصلی ایجاد آسیب اجتماعی است که اگر بتوانیم  آن را کنترل کنیم خیلی از آسیب کاهش می‌یابد.
بختیاری در پایان بیان کرد: در بررسی‌های متعددی که در خصوص دلایل عدم ازدواج جوانان شده است بیکاری به عنوان یکی از عوامل اصلی شناخته شده که

گروه اجتماعی: فرماندار اراک با بیان اینکه کانون‌های ازدواج آسان در شهرستان اراک بصورت پراکنده در حال فعالیت هستند، گفت: از این بعد این کانون‌ها منسجم‌تر و بر مبنای قانون به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
 
/انتهای متن/
درج نظر