زنان رجل سياسي مي شوند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه نمایندگان در حال تعیین شاخص‌های رجل سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، گفت: بحث جنسیتی در تعیین رجل سیاسی مطرح نیست و زنان نیز می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند.

1

سرویس خبر به دخت/

امیر خجسته در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره آخرین وضعیت قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، بحث اصلاح و بازبینی این قانون را در اولویت رسیدگی قرار داده است.

نماینده مردم همدان، نهاوند و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون فعلی انتخابات کشور مندرس و کهنه است، تاکید کرد: در قانون فعلی، حداقل تحصیلاتی که برای نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود، توانایی خواندن و نوشتن است، در حالی که وقتی نمایندگان مجلس دارای تحصیلات فوق‌لیسانس هستند، شرط ریاست جمهوری نمی‌تواند برخورداری از حداقل سواد باشد.

زنان نیز می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند

وی با بیان اینکه مجلس در حال بررسی تعیین میزان تحصیلات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: قطعا حداقل مدرک تحصیلی رئیس جمهور، کمتر از فوق لیسانس نخواهد بود.

خجسته گفت: متاسفانه قانون فعلی موجب شده تا افراد بیشماری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند و زمانی که صلاحیت آنان رد می‌شود، مورد سوءاستفاده جریان‌های مخالف خارجی قرار می‌گیرد و بیان می‌شود که حکومت ایران با ورود جمع کثیری به انتخابات جلوگیری کرده است، در حالی که علت آن بیان نمی‌شود که بسیاری از این افراد حتی تحصیلات متوسطه خود را نیز به پایان نرسانده‌اند.

وی با بیان اینکه تعیین شاخص‌های رجل سیاسی از موارد مورد ابهام در قانون انتخابات ریاست جمهوری است، تصریح کرد: شاخص رجل سیاسی شاخصی عام است و بحث جنسیت درباره آن مطرح نیست بنابراین خانم‌ها نیز می‌توانند نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شوند.

این عضو اصولگرای مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی الگوی موفقی در اجرای مردم‌سالاری دینی است، یادآور شد: وزیر بهداشت به عنوان نماینده زنان ایرانی، در هیئت دولت حضور دارد و علی‌رغم تمام مشکلات توانسته هدایت این وزارتخانه مهم را به عهده گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مجری انتخابات در کشور، وزارت کشور است و این وظیفه بر عهده نهاد دیگری قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: بحث تعیین شورای ناظر قوا برای نظارت بر اجرای انتخابات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس مطرح نشده و این شایعات تنها برای ملتهب کردن فضای سیاسی کشور است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس یادآور شد: در اصلاح قانون انتخابات موارد بازدارنده نیز لحاظ می‌شود تا کسی نتواند در جریان فعالیت‌های انتخاباتی برای امنیت داخلی کشور چالش آفرینی کند.
منبع : عصر ايران/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)