سیستان و بلوچستان رکورددار ثبت نام زنان در انتخابات شوراهاست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رکورد دار ثبت نام کاندیداهای زن در انتخابات شوراهای شهر و روستا هستیم.

0

به گزارش  به دخت به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی امروز در جمع بانوان ورزشکار استان در استانداری افزود: استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست مشارکت زنان را با ۱۱۸ درصد رشد در انتخابات شوراها کسب کرد که بیانگر میل و رغبت برای رشد سرمایه اجتماعی است.

وی ادامه داد : این نگاه باید تقویت شود و بارها در نمازهای جمعه اعلام کردم که تبعیض جنسیتی در انتخابات باید کنار گذاشته شود و نگاهها براساس شایسته سالاری شکل بگیرد.
هاشمی اظهار داشت: بانوانی که با کسب شایستگی ها به مرحله ای از بلوغ برای قبول نقش نمایندگی شورا یا مجلس رسیده اند نباید این فرصت را از آنان سلب کرد. استاندار با بیان اینکه ۲۹ اردیبهشت تضمین کننده حق است با این حق فعالانه برخورد کنید، تصریح کرد: هر میزان مشارکت و نقش جمعی تان پررنگ تر شود به همان میزان ، دسترسی به موقعیت ها وسعت پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: زن محور توسعه است چون اساس تولیت تربیت انسانی را بر عهده دارد و برای اینک این نقش را با ایمان به زن به عنوان محور تربیت و هدایت مسیر منطبق با شان انسانیت انسان تعریف کنیم ، نگاه توسعه ای برنامه ریزان و متولیان کشور را می طلبد .
هاشمی با اشاره به اینکه نمی توان به کشوری فکر کرد که نیمی از جامعه صاحب حق و نقش دخالت داشته باشند و نیمی دیگر را با نگاه ضعیف شده بنگریم ، گفت : با نگاه تنگ و نامتناسب با ضرورت‌های زمان نمی شود به نقش زن به توسعه فکر کرد.
استاندار تصریح کرد: ما منادی نگاه های ارزشمند بر حق انسان و به نقش زن هستیم و پیشاهنگی و پیشرو بودن او را در همه عرصه ها حتی دفاعی تجربه کردیم بطوریکه اگر آن وسعت دل و بدرقه مادرانه نبود که بعد هم فرزند شهید خود را به آغوش بگیرد؛ قطعا اینگونه دفاع تمام عیار در مقابل تمام جهان خود را نشان نمی داد.

وی با بیان اینکه با تقسیم جنسیتی نمی توان به پیشرفت فکر کرد افزود: درخشش بانوان در مسابقات ورزشی در سطح بین المللی و کسب کرسی جهانی افکار جامعه انسانی را با بودن بر موضع ارزشها نمایندگی می کند که این افتخاری برای همه است.

هاشمی افزود: نقش جهانی را برای زن ایرانی باید تعریف کرد همانطور که زینب (س) با ایفای نقش خویش از راه حسین(ع) صیانت و نگهبانی کرد که این نقش در صیانت از حرکت سرمایه ساز برای جامعه مسلمانان جاویدان و ماندگار است.

/انتهای متن/

 

درج نظر