لباس کار مناسب برای خانم‌ها

دربسیاری از شرکت‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی دنیا قوانین داخلی برای نوع پوشش کارمندان و کارکنان وجود دارد که تعیین می کند که لباس کار، نوع آرایش مو، نحوه و میزان استفاده از زیورآلات چگونه باید باشد.

5

سرویس اجتماعی به دخت/

تقریبا در بسیاری از شرکت‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی دنیا قوانین داخلی برای نوع پوشش کارمندان و کارکنان وجود دارد. این قوانین دقیقا مشخص می‌کنند که لباس کار، نوع آرایش مو، نحوه و میزان استفاده از زیورآلات چگونه باید باشد. فردی که می‌خواهد در این ادارات استخدام شود باید برگه‌ای را که این قوانین در آن شرح داده شده است، امضا کرده و خود را ملزم به تبعیت از آن بداند.

غالب این قوانین به پوشش ساده با رنگ‌های تیره و سنگین تاکید دارند. و فرد را از آرایش‌های غیر متعارف مو و رنگ موهای غیر معمول نهی می‌کنند. بیشتر این سازمان‌ها و شرکت‌ها لباس فرم در اختیار کارمندان و کارکنان خود قرار می‌دهند. و آنها را از استفاده از زیورآلات نا متعارف نهی می‌کنند. در اکثر این ادارات بسته به نوع کار، شخص حق استفاده از انگشتر حلقه و یا نهایت یک انگشتر در هر دست را دارد.

 برخی ادارات نیز که قوانین خاصی برای لباس کار ندارند از قوانین عمومی در مورد پوشش پیروی می‌کنند. قوانین عمومی پوشش خواسته روسای شرکتها را برای ظاهر کارکنانشان بیان می‌کند. چرا که ظاهر افراد نقش بسیار مهمی درروحیه شخص و همکارانش در هنگام کار دارد.

قواعد لباس کار

رعایت قواعد ساده‌ای در انتخاب لباس کار سبب می‌شود فرد جدی و کاری شناخته شود. شما هم اگر دوست دارید سرکار به عنوان یک فرد کاری وجدی شناخته شوید قوائد ساده زیر را به کار برید:

بهتر است لباس تان را با فصول مختلف سال هماهنگ کنید. برای این کار بهتر است حداقل دو تیپ لباس کار داشته باشید. لباسی برای فصل سرما و دیگری برای فصل گرما. برای فصول سرد سال خاکستری تیره، آبی تیره، آلبالویی تیره و برای فصول گرم سال بژ، کرم، زیتونی ملایم رنگ‌های مناسبی است.

 شما باید در لباس تان هنگام کار احساس راحتی کنید. به‌عنوان مثال مانتو نباید تنگ باشد به طوری که در هنگام حرکت و نشستن باعث زحمت شود. جنس پارچه‌ای که برای لباس کارتان استفاده می‌کنید مناسب با شرایط کاری‌تان باشد. معمولا پارچه‌های نازک و پارچه‌هایی که راحت چروک می‌شوند و یا چرک تاب هستند برای محیط کار مناسب نیستند. تحقیقات نشان داده است که هر چقدر لباس کار با کیفیت تر باشد، اعتماد به نفس اشخاص هنگام کار بالاتر می‌رود. پارچه‌های کتانی یا پنبه ای معمولا ظاهر افراد را جذاب تر نشان می دهد .

معمولا رنگ‌های سنگین برای دیدارهای رسمی استفاده می‌شود. پس بهتر است خانم‌ها یک مانتو رسمی با رنگی سنگین برای دیدارها و مراسم‌های رسمی داشته باشند.

اما آنچه که از تمامی این نکات در لباس کارتان مهمتر است تمیزی و مرتب بودن لباس شماست که موجب می‌شود شما و کسانی که با شما سر و کار دارند، احساس خوبی داشته باشید.

آسیه سلیمی/انتهای متن/

نمایش نظرات (5)