ابتکار: برنامه اشتغال سبز به زودی ارائه می شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به زودی برنامه اشتغال سبز دولت ارائه می شود که برنامه ای فرابخشی است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز یکشنبه در اجلاس هم اندیشی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع تغییرات آب و هوایی افزود:ابتکار همچنین با اشاره به کاهش نزولات جوی و افزایش دما که موجب بروز مشکلاتی مانند گرد و غبار به ویژه در جنوب خوزستان، سیستان و بلوچستان و مرز افغانستان و عراق شده است، افزود: بررسی ها نشان می دهد ٧٥ درصد از ریزگردهای ایران از عراق، عربستان، مرز عراق و سوریه و اردن وارد ایران می شود و به تازگی از افغانستان نیز وارد کشور شده است، هر چند ممکن است از ایران هم وارد افغانستان شود.

ابتکار با تاکید بر اینکه این یک مشکل بین المللی است، گفت: این مساله بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است، بر این اساس بر انطباق اقتصاد مبتنی بر توسعه پایدار تاکید داریم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر این اساس نخستین همایش تغییرات آب و هوایی سازمان ملل با رویکرد گرد و غبار در ایران برگزار می شود.
ابتکار گفت: اراده ای که از طرف اتحادیه اروپا برای همراهی در این زمینه دیده می شود، بسیار حایز اهمیت است که امیدواریم با این همکاری علاوه بر بهبود محیط زیست در کشور، شاهد این بهبود در منطقه هم باشیم.
ابتکار افزود: امیدواریم این همکاری تاثیرگذار باشد و موجب ایجاد صلح و امنیت در منطقه شود، چون ارتباط بین محیط زیست، صلح و دوستی بین ملل بسیار مهم است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست برای دولت ایران، گفت: دستاوردهای خوبی مانند بهینه سازی مصرف انرژی کاهش آلودگی هوا داشته ایم که نشان می دهد جهت گیری ما درست بوده است.
وی درباره برنامه اشتغال سبز نیز اظهارکرد: این برنامه مهم و نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است تا بتوانیم حوزه هایی که هم در زمینه محیط زیست و هم اشتغال کار می کنند را شناسایی و معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به سال تولید و اشتغال نامگذاری شده ، تاکنون در این راستا گام های خوبی برداشته شده که اشتغال سبز یکی از آنها است.
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به سمت اقتصاد سبز حرکت کنیم و توسعه پایدار را ارتقا دهیم که با توجه به این موضوع اهدافی را در برنامه ششم اتخاذ کردیم که در راستای همکاری با اتحادیه اروپا است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت محیط زیستی شکنده ای داریم گفت: این اهداف در برنامه ششم ، برنامه ما در سطح ملی و منطقه ای است که بسیار مهم است.
ابتکار اظهار کرد: مقابله با تغییرات آب و هوایی نیازمند همکاری است و به نظر می رسد همکاری در شمال، جنوب، شرق و غرب جهان نشانه خوبی در این زمینه است.
به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ما اهداف بسیار قوی مانند اقتصاد سبز برای خود تعریف کردیم و رییس جمهوری ایران استراتژی کاملا مشخص برای ارتقای استانداردهای زیست محیطی تعیین کرده و دولت خود را دولتی محیط زیستی نامیده است.
وی ادامه داد: در کنار تمام مشکلات اقتصادی و چالش ها برای به نتیجه رسیدن برجام ، به مقوله محیط زیست توجه ویژه ای داشته و بر این اساس مسیر خوبی برای توسعه پایدار 2 محور رقم خورده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در کنار اینها بسیار مهم است که در ایران به راه حل هایی برای رسیدن به توسعه پایدار دست یابیم، ایران کشوری درحال توسعه و در عین حال از تاثیرات تغییر اقلیم در رنج است.

/انتهای متن/

درج نظر