بلوغ یعنی فاصله میان مادر و دختر؟

یکی از تغییرات مهم که در دوران بلوغ برای یک دختر پیش می آید، شروع عادت ماهانه است. شما به عنوان مادر با این تغییر چگونه باید برخورد کنید؟ توضیح مناسب برای این اتفاق مهم که در زندگی دخترتان پیش آمده، چیست؟ برای این که احساس غریبگی میان شما و دختران باعث ناآگاهی او در این مورد نشود، چه باید کرد؟

0

مریم فرهنگ/

بیشتر دختران درباره ی زمان و چگونگی اولین عادت ماهانه شان اضطراب دارند. اما نقش مادرشان برای آشنایی و برخورد با این اضطراب چیست؟ البته راحت ترین راه حل آن است که بگذارید دخترتان خودش با این موضوع به تنهایی مواجه شود و یا منتظر بمانید تا در مدرسه آموزش های لازم به او داده شود.

اما دختر نوجوان شما به فردی که احساس مثبت عاطفی با او دارد، برای پاسخ دادن به پرسش های بی شمارش نیاز دارد تا بتواند همه آن ها را بدون دغدغه یا رو دربایستی بپرسد.

این تمرین می تواند نقطه عطفی برای شما و فرزندتان هم باشد.

دور افتادن دختر و مادر از یکدیگر

معمولا در دوران بلوغ دخترتان، متوجه می شوید که او کمتر با شما حرف می زند و یا سعی می کند درد دل هایش را با دوستانش در میان بگذارد ، اما به شما چیزی بروز ندهد. یکی از دلایل این اتفاق دور افتادن مادر و فرزند در دوران بلوغ است که با افزایش سن کودک تان افزایش می یابد و ممکن است روزی به خودتان بیایید و ببینید که احساس غریبگی نسبت به فرزندتان می کنید.

راه  حل چیست؟ ابتدا سعی کنید در یک روز برنامه ای را برای خود و دخترتان بگذارید. این برنامه می تواند رفتن به پارک و یا خلوت کردن با دخترتان در یک عصر جمعه باشد. جملات مثبت انتخاب کنید و حتی بهتر است احساس خوب خودتان را نسبت به قد کشیدن و بزرگ تر شدن دخترتان بگویید. این جملات باعث می شود که او از تغییرات نترسد و بداند که تغییرات مثبت بیشتری در راه هستند.

با یک داستان شروع کنید

سعی کنید از دردناک بودن دوه ی عادت ماهانه و یا ترس های اغراق آمیز نسبت به آن حرفی نزنید. می توانید توضیحات تان را با یک داستان شروع کنید:

“دخترم، اگر بخوای کسی رو به خونه ات دعوت کنی، اول از همه چی کار می کنی؟ درسته، اول خودت رو آماده می کنی، خونه رو تمیز و مرتب می کنی و سعی می کنی همه جا تمیز باشه و از تمیزی برق بزنه، درسته؟ حالا خدا یک قدرتی به خانم ها داده تا بتونن یک آدم دیگه رو به دنیا دعوت کنن. برای اینکه این مهمونی خیلی خوب از آب دربیاد، باید خونه اول اون بچه ها، یعنی بدن مادر، تمیز باشه. خدا برای تمیز نگه داشتن بدن مادرها از هر نوع بیماری، ماهی یک بار رحم مادر رو که بچه قرار است نه ماه در اون زندگی کنه، تمیز می کنه! البته این مهمون رو خدا وقتی به دخترخانم ها میده که بزرگ شده باشن و به خونه خودشون رفته باشن…”

بعد از آن سعی کنید در مکالمات تان از او بپرسید که چه چیزهایی از دوران بلوغ و دوران عادت ماهانه می داند تا اگر افکار نادرستی درمورد آن داشت، بازگو کند و شما هم آنها را اصلاح کنید.

اطلاعات تان را به روز کنید

همچنین حتما تاکید کنید که قبل از اینکه به خانه خودش برود، بچه دار نخواهد شد. شاید برای تان عجیب باشد، اما این موضوع (با توجه به سن کودک و آگاهی او از مسائل جنسی) بسیار مهم است و کودک یا نوجوان بعضی اوقات از اینکه ناخواسته بچه دار شود، ترس عجیبی دارد!

به او بگویید که هیچ شکل نرمالی برای دوران بلوغ وجود ندارد و برای هر کس با یک شیوه شروع شده و با شیوه دیگری تمام می شود و هر کس دوران منحصر به فرد و زیبای خودش را تجربه خواهد کرد. سعی کنید اطلاعات خودتان را به روز کرده و اطلاعات صحیح و درستی به دخترتان منتقل کنید!

بلوغ 1

چطور بلوغ جسمانی را برای دخترم توضیح دهم؟

/انتهای متن/

درج نظر