مکمل هایی که برای بدن شما لازم است

استفاده از مکمل های غذایی این روزها خیلی رواج پیدا کرده است. اما کدام مکمل های غذایی برای بدن شما لازم است؟

0

گاهی برای داشتن یک زندگی سالم تر به مکمل غذایی نیاز دارید. اگر شما به طور منظم ورزش کنید، از برنامه غذایی متعادل و سالم استفاده نمایید، به اندازه کافی بخوابید و از اضطراب و نگرانی دوری کنید، از بیماری ها پیشگیری خواهید کرد و این در حالی است که ماهیچه سازی کرده و چربی های اضافی را از دست می دهید.

 در مراحل بعدی استفاده از مکمل های غذایی مناسب می تواند در تناسب اندام و نیز سلامتی شما اثر بگذارد.

اما مکمل های غذایی خوب کدامند؟

  • روغن ماهی:

در مرحله نخست روغن ماهی به قلب تان کمک می کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی  احتمال بیماری قلبی را کاهش داده و نیز احتمال مرگ را برای افرادی که در گذشته سابقه حمله قلبی داشته اند، کم می کند.

ثانیا ، روغن ماهی به بیماران سرطانی کمک می کند به مدت زمان بیشتری عمر کنند. روغن ماهی ضد تورم است که به تسکین دردهای آرتروز کمک می کند و نسبت به داروهای ضد تورم اثری بهتر دارد.

  • پریبیوتیک و پروبیتیک:

درون روده ها و دستگاه گوارش خود شما باکتری ها به مراتب بیشتر از سلول های بدن هستند.  برخی از این باکتری ها برای بدن مضر هستند. اما باکتری خوب و مفید هم به میزان فراوانی در بدن موجود است که برای سلامتی بدن، هضم و گوارش غذا و مبارزه علیه بیماری ها لازم اند. در صورت رژیم غذایی نادرست، بسیاری از ما باکتری خوب  در بدن خود نداریم. مواردی مانند استرس و یا حتی بیماری هایی که در گذشته داشته ایم باعث کاهش میزان باکتری مفید در بدن می شود.

برای کسانی که تمام مدت از غذا های تخمیری استفاده نمی کنند، بهتر است که از مکمل های شامل پروبیوتیک استفاده نمایند. مکمل هایی که دارای مقدار فراوانی از لاکتوباسیویس اسید و فیلوس بوده و نیز بهتر است از بیفیدوباکتریا بیفیدوم و پریبایوتیک استفاده کنند. این مکمل ها به باکتری های خوب غذا رسانی می کنند.

  • فیبر:

بر اساس  مطالعه ای نوین در مجله غذایی، کمتر از سه درصد آمریکاییها فیبر کافی  مصرف می کنند.  باید گفت که مصرف فیبر سبب کاهش خطر و احتمال حمله قلبی، مرض قند، انواع سرطان ها و یبوست می شود.

بهترین راه به دست آوردن فیبر خوردن مقدار کافی از غلات کامل، میوه و سبزیجات در روز است. اما در مواردی که نمی توانید از اینها استفاده کنید یک جعبه مکمل فیبر در خانه داشته باشید.

  • منیزیم:

منیزیم برای قلب ، مغز و ماهیچه سازی مفید است. منیزیوم فشار خون را کنترل می کند و پایین می آورد، استرس را کم کرده، سوخت و ساز را بالا برده و کیفیت خواب را تثبیت می کند. این ماده از بدن در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری و مراقبت می کند. در صورت نداشتن منیزیم کافی ، اضافه نمودن آن به برنامه غذایی می تواند میزان هورمون تستوسترون را بالا ببرد.

  • پودر پروتئین: اگر می خواهید وزن کم کنید و بدن تان ماهیچه بسازد به شما مصرف نوعی از پودر پروتئین توصیه می شود.

می دانیم که پروتئین برای رشد و ساختن ماهیچه لازم است. مطالعات فراوان نشان داده است که مکمل های پروتئینی روند ماهیچه سازی را تسریع می کنند. نتیجه در روند وزن کردن نسبت به ورزش کردن بدون مصرف پروتئین بهتر است.

  • مکمل های غیر مفید مانند مکمل قبل از انجام ورزش:

این نوع مکمل ها تنها در مواردی که شما بیش از حد مصرف شان نکنید بی خطر است وگرنه اثرات جانبی شامل  نشانه های درد معده و روده، مشکلات قلبی، افزایش فشار خون، و اثراتی روی چربی و گلوکز خون دارد و یا حتی در مواردی می تواند منجر به مرگ شود. توصیه ما به شما خوردن یک فنجان قهوه و یا چای برای داشتن انرژی لازم در طول روز است  که نسبت به این نوع مکمل بی ضرر می باشد.

  • چربی سوز ها: چربی سوز ها در حقیقت چربی را نمی سوزانند آنها گرسنگی را سرکوب می کنند. سوخت و ساز را بالا برده و نیز دمای بدن را زیاد تر کرده و در نتیجه شما کالری بیشتری می سوزانید.آنها معمولا موادی مانند کافئین، کارنیتین لینولیک اسید دارند.

نهایتا باید گفت که فلفل قرمز یک مکمل طبیعی است که طبق مدارکی موثق  که اگر به تنهایی مصرف شود، باعث افزایش طول عمر می شود.

منبع: یاهو/انتهای متن/