مشاوره مجازی/از کجا بفهمم معتاده؟

اعتیاد از هر نوعش می تواند بنیان زندگی خانوادگی را به هم بزند. این بار یک کاربر از مشاور به دخت در مورد این که چگونه بفهمد شوهرش معتاد است و با او چگونه زندگی را ادامه دهد، صحبت کرده است.

0

سوال:

سلام خسته نباشید, من خانمی ٣۴ ساله هستم و شوهرم٣٣سالشه.

ما شش ساله ازدواج کردیم یه پسر دوساله دارم. از اول ازدواج همه جوره همسرم منو اذیت کرد از رفیق بازیش و عرق خوریش تا 12 شب گرفته  تا کتک زدن من  و شماره گرفتن از دخترا.

 اشتباه کردم باهاش ساختم تا الان که صاحب فرزندی شدم نه راه پس دارم نه پیش ولی میدونم بخوام طلاق بگیرم پسرمو سپر بلاش میکنه و میگه اونو بهت نمیدم و من هم بدون پسرم نمیتونم دوام بیارم. الانم مدتیه خیلی خیلی عصبیه، مشکوک شدم بهش که مواد میزنه ولی نمیدونم چطوری می تونم ثابت کنم. خودشم زیر بار نمیره که معتاد شده.

 اینم بگم که دیگه تا 12 شب منو تنها نمیذاره بره عرق خوری, ولی خب توی خونه روزای تعطیل هر از گاهی عرق میخوره. دیگه خسته شدم بخدا. چهجوری میتونم بفهمم معتاده؟

اینم بگم که پدرش اعتیاد به تریاک داره. در مورد خودشم چند بار مچشو گرفتم ولی حاشا کرده. الان با یه بچه چیکار کنم؟

 میدونم اشتباه کردم باردار شدم ولی حالا طلاق به نفع من و بچمه؟

اگه حداقل  می فهمیدم معتاده شاید کاری می کردم ترک کنه ولی حتی اینم نمی دونم. توروخدا بگید از کجا بفهمم معتاده؟

کمکم کنید عاجزانه ازتون میخوام. ممنون

 

پاسخ مشاور:

سلام عزیزم، به عرض شما برسانم یک طرفه به قاضی رفتن کار درستی نیست اما برحسب وظیفه نکاتی که به ذهن می رسد را بیان می کنم.

دخترم، اگر چه قبل از ازدواج لازم بود مهارت های زندگی را آموخته و مشاوره های پیش از ازدواج را طی می کردید، با این وصف هنوز می توانید تلاش کنید.اگر می توانید و می خواهید زندگی خود را دوباره بیافرینید وبازسازی کنید با تمام هزینه هایش و برنامه ای بریزید که در آن هریک از شما کمتر آسیب ببینند.

 همسر شما و خودتان حتما به مشاوره نیاز دارید و در یک یا چندجمله ،از راه دور ،حتی با تلفن نمی توان مشاوره مؤثر ارائه کرد.

به طورکلی  زندگی  مشترک جاده ای دو طرفه است و ونیاز به خواست و تلاش هر دو نفر دارد. باید هردو بخواهید در کنار هم به خوبی زندگی کنید.

کتاب ازدواج بدون شکست اثر ویلیام گلاسر با ترجمه دکتر صاحبی را هر دو مطالعه کنید.

کمی فکر کنید و عوامل مخرب در زندگی تان را بیابید.

چطور به کتک خوردن تا به حال تن داده وم یدهید؟ عزت نفس شما در این میان چه می شود؟ مسائل قدری دو پهلو مطرح شده، ازطرفی بخاطر اعتیاد می خواهید جدا شوید واز طرف دیگر قصد کمک به ترک اعتیاد او دارید.آیا شما قصد اصلاح شرایط وزندگی با چنین فردی که متاسفانه شما خود انتخاب کرده اید، را دارید یا نه؟

 اگر تصمیم جدایی دارید تمامی شرایط زندگی بهتر و سالم ترزیستن و نگهداری از فرزند را دارید؟ و در صورت ادامه زندگی آیا می توانید دریک زندگی عزتمند وپر قدرت  در کنار همسر وفرزند و اطرافیان تان نقش های متفاوت تان را ایفا کنید و در این زندگی رشد و شان انسانی  خود را داشته باشید؟

 مشاوره فراموش نشود.

ضمنا اطلاعات ما از زندگی شما بسیار اندک است. درصورتی می توان راهنمایی نمود که همه جانبه مسئله بررسی شود.

برای تان آرزوی موفقیت دارم.

/انتهای متن/

درج نظر